חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

מסלול 12-30 בנתב"ג נפתח הערב – חודשיים לפני הזמן המתוכנן

חודשיים לפני הזמן המתוכנן נפתח הערב נפתח מסלול 12-30 בנתב"ג. מסלול 12-30 הוא מסלול הנחיתה המרכזי של נמל התעופה בן גוריון.

מסלול 12-30 חזר לפעילות מלאה: רשות שדות התעופה סיימה, לפני הזמן המתוכנן, את העבודות לשדרוג ושיפוץ מסלול 12-30 בנתב"ג , שדרוג שנועד לשמירת כשירותו ובטיחותו של המסלול. שדרוג מסלול 12/30 חייב את סגירת המסלול לתקופה של כשלושה חודשים, כאשר בתקופה זו בוצעו כלל הנחיתות בנתב"ג במסלולים האחרים.

רשות שדות התעופה נקטה בכל האמצעים הדרושים על מנת לבצע את עבודות השיפוץ תוך מינימום פגיעה ביישובי הסביבה ומודה להם על שיתוף הסבלנות והסובלנות בזמן השיפוץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיומו והפעלתו של נמל התעופה בן גוריון , המשמש כשער הכניסה האווירי לישראל, והמהווה תשתית לאומית חשובה המאפשר ללמעלה 23 מיליון נוסעים בשנה לעבור בו בבטחה הינה בעלת חשיבות לאומית.

ביצוע עבודות שדרוג המסלול תוכננו בקפידה בהתחשב בתנאי מזג האוויר, משטר הרוחות ותנועת הנוסעים בתקופה העמוסה בנתב"ג וזאת באופן שיבטיח ביצוע מהיר ורציף של העבודות אשר אפשר את סיומן בתקופת העומס של אוגוסט ואילך.
עלות השיפוץ כ 20 מיליון ש"ח

העבודות בוצעו בהתאם להודעה מוקדמת שנתנה רש"ת לתושבים המצויים בקרבה לנתיבי הנחיתה ואשר הושפעו משינוי תבנית התפעול המתחייב מסגירתו של מסלול 12-30, צמצמה הרשות את משך זמן העבודות מחמישה חודשים לשלושה חודשים.

סגירת המסלול חויבה בעונה זו של הקיץ למרות העלייה בתנועת המטוסים בישראל במסגרת הסכם השמים הפתוחים אותה מוביל השר ישראל כ"ץ.

מסלול 12-30 (צילום: חדשות MivzakLive)

חטיבת ההנדסה ברשות שדות התעופה וקבלני הביצוע נרתמו למשימה בכדי לקצר את משך זמן ביצוע העבודות מחמישה חודשים לשלושה ועשתה כל שלאל ידה כדי להקל, ככל שרק ניתן, לקצר את  הרעש הצפוי של התושבים, מבלי לפגוע, מנגד, בתקינות הפעלתו של נתב"ג לטובת הציבור הגדול מאד של המשתמשים בשרותיו.

מסלול 12-30 הינו המסלול עליו מתבצעת מרבית תנועת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון. שיפוץ המסלול מחייב אחל לעשר שנים את סגירתו המלאה ועל מנת להבטיח את השימוש בו באופן בטיחותי. ביצוע העבודות מחויב   בחודשי הקיץ בשל משטר הרוחות ועל מנת לצמצם את זמן הסגירה.

עבודות בנייה בנמל התעופה בן גוריון (צילום: חדשות MivzakLive)

הפעם האחרונה שמסלול 12-30 עבר שיפוץ הייתה לפני כ-11 שנים (למעט מקטע קטן של המסלול, בו בוצעו עבודות במסגרת שדרוג המסלולים שנעשה בנתב"ג בין 2010-2014, וזאת לצורך הארכת מסלול 21-03) .

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי:" הפעלתו בבטיחות של מסלול 12/30 לטובת למעלה 23 מיליון נוסעים בשנה הינה חיונית על מנת שנתב"ג ימשיך להעמיד לטובת הציבור את שירותיו בהתאם למדיניות השר כ"ץ במסגרת הסכם השמיים הפתוחים ובבטיחות הנדרשת.

עונת הקיץ השנה תשבור שיא חדש במספר הנוסעים בנתב"ג כאשר במהלך יולי אוגוסט, הקיץ העמוס ביותר בתולדות נתב"ג יעברו 5.3 מיליון נוסעים בנמל התעופה בן גוריון,  גידול של כ15% . הגידול בהיצע הטיסות והרחבתם מתאפשר בין השאר בשל הרחבת הקיבולת של חלק מהתשתיות בנתב"ג  , תוספת דלפקי הצ'ק אין לשירות הנוסעים,  הוספת המבנה האווירי לטרמינל 3 , הרחבת טרמינל 1 , הוספת כח אדם , ניהול משמרות מנהלי עומס, הוספת דיילות שירות , הרחבת תמהיל ההסעדה ועד שיפור חווית הילדים היוצאים לחופשה השנתית. בימי העומס במהלך חודשי הקיץ ביולי אוגוסט יעברו בנתב"ג ועד כ -100 אלף נוסעים ביממה, ביותר מ-600 טיסות יומיות ממריאות ונוחתות".

בשנת 2019 יצטרף נמל התעופה בן גוריון לקטגורית השדות הגדולים בעולם, עם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה.

מסלול 12-30 (צילום: חדשות MivzakLive)
Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה