צרכנות

בוטוקס או חומצה היאלרונית מה עדיף

הרפואה האסתטית השתכללה באופן משמעותי בשנים האחרונות, כך שכיום היא מציעה מגוון רחב של אפשרויות לשדרוג המראה החיצוני שלנו. בפרט ישנם טיפולים רבים ללא ניתוח, וכשלא מתבצעות פעולות כירורגיות פולשניות גם אין כאבים, אין צורך בהרדמה ואין צורך בתקופת החלמה – נכנסים למרפאה, עוברים את הטיפול הנבחר ויוצאים כעבור שעה קלה בחזרה אל השגרה הרגילה ועם הידיעה שתוך זמן קצר מאוד נזכה לחזות צעירה ורעננה יותר. שניים מהחומרים הנפוצים ביותר עבור טיפולים אלה ובמסגרת הצערת פנים הם בוטוקס וחומצה היאלרונית, וכדאי לדעת מי מהם עדיף.

למעשה, השאלה המדויקת יותר היא באילו מקרים מומלץ השימוש בבוטוקס ובאילו מתאימה החומצה ההיאלרונית. בכל מקרה חשוב להגיע למנתח פלסטי מיומן ובעל יושרה, שיעזור לכם לבחור את הטיפול המיטבי עבורכם בהתאם למצב הפנים ולרצונות שלכם, וכמובן יעשה שימוש מוצלח בחומר המתאים.

בוטוקס

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוטוקס, או בשמו המדעי טוקסין הבוטולינום, נמצא בשימוש עולם הרפואה מזה עשרות שנים. הפעולה שמבצע הבוטוקס היא נטרול פעילות יתר של שרירים – באמצעות חסימה של שחרור אצטילכולין, מוליך עצבי שלוקח חלק בהפעלת שרירים – ועל כן הוא אפקטיבי לא רק במסגרת הרפואה האסתטית אלא גם במגוון רחב של מצבים רפואיים ובהם תסמונת השלפוחית הרגיזה (פעילות יתר של שרירי שלפוחית השתן), כאבים כרוניים (עקב מיגרנות וגם מסיבות אחרות), הזעת יתר והתכווצויות לא רצוניות של הגפיים אחרי שבץ מוחי.

במסגרת טיפולים להצערת הפנים, הבוטוקס יעיל כשהמטרה הספציפית היא טשטוש קמטי ההבעה בשליש העליון של הפנים. לאורך השנים נוצרים ברחבי הפנים שלנו שני סוגי קמטים – סטטיים (בעיקר כתוצאה מהפיכת העור לדק יותר) ודינמיים (כתוצאה מפעילות השרירים שמייצרים הבעות פנים). הקמטים הדינמיים מתרכזים במצח, בצידי העיניים ובאזור שבין הגבות, והבוטוקס מצליח לטשטש אותם באופן אפקטיבי מאוד.

הזרקת בוטוקס לפנים נמשכת כ-10-15 דקות. המגבלות היחידות לאחר הטיפול, שאינו כרוך בכאב ומתבצע באלחוש מקומי בלבד, הן לא לשכב ולא לצרוך אלכוהול במשך מספר שעות, וכן להימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית במשך יומיים-שלושה. תופעות לוואי אפשריות הן נפיחות קלה (שאותה ניתן לפוגג עם שקית קרח) וחולשה באזורים אליהם הוזרק החומר (חולשה שחולפת מעצמה). השינוי שמחולל הבוטוקס בא לידי ביטוי תוך עד שבוע, ומחזיק מעמד בין 4 ל-6 חודשים – לאחר מכן ניתן לעבור הזרקה נוספת, שתשמר את המראה הצעיר יותר שהושג בזכות הבוטוקס.

חומצה היאלרונית

חומצה היאלרונית היא חומר שגוף האדם מייצר באופן טבעי. כשליש מהכמות שנמצאת בגוף מפורקת ונוצרת מחדש באופן קבוע, אבל עם השנים היכולת שלנו לייצר את החומצה ההיאלרונית פוחתת, וכתוצאה מכך עור הפנים הופך לרפוי והמראה של האיבר המשמעותי ביותר מבחינת החזות החיצונית הופך לפחות חיוני ועל כן הרבה פחות מחמיא.

הזרקת חומצה היאלרונית מניבה שינוי משמעותי במיוחד, וזאת משתי סיבות: ראשית, הכמות של החומר חוזרת להיות במידה הרצויה, ושנית, עצם ההזרקה לאזורים הספציפיים בפנים מעודדת את הגוף שלנו להגביר את קצב הייצור של שני חלבונים חשובים, אלסטין וקולגן – חלבונים שלהם תפקיד חשוב במיצוק העור והענקת מראה צעיר, בריא וקורן.

הבחירה באופציה של זריקות חומצה היאלרונית מתאימה למטופלים שרוצים להחליק קמטים בצידי הפה ובאזור שבין השפתיים לאף. כמו כן משמש חומר זה כחומר מילוי במקומות שבהם ישנה ירידה בנפח (עקב הידלדלות שכבת השומן התת עורי ושינויים בלתי נמנעים נוספים שמתרחשים ככל שאנחנו מתבגרים) – הזרקת חומצה היאלרונית ללחיים מעצבת את קו הלחיים מחדש ומשיבה לו את הבולטות החיונית לו, הזרקת חומצה היאלרונית לשפתיים מאפשרת לעבות אותן ולהעניק להן נוכחות מושכת, ועוד מקומות שאליהם ניתן להזריק חומר זה הם השקעים מתחת לעיניים והסנטר, וזאת למטרת עיצוב קו לסת מודגש היטב.

משך הטיפול נקבע בהתאם למטרת השימוש בחומצה ההיאלרונית – בכל מקרה החזרה לשגרה כמעט מלאה הינה מידית, ופרט לאדמומיות קלה, נפיחות מסוימת ואי נוחות באזור המוזרק במשך מספר ימים אין תופעות לוואי. תוצאות הטיפול מחזיקות מעמד כשנה.

דגשים נוספים

בין אם הטיפול המתאים עבורכם מבוסס על הבוטוקס ובין אם הוא נשען על החומצה ההיאלרונית, חשוב להקפיד על 2 דברים: ראשית, מינון נכון ולא מופרז של החומר – השאיפה צריכה להיות לא המראה הצעיר ביותר האפשרי אלא המראה הטבעי ביותר, שבשורה התחתונה הוא גם המחמיא ביותר; ושנית, גם אם מדובר בטיפול שהוא כאמור גם פשוט, גם נמשך זמן קצר מאוד וגם נטול סיכונים כמעט, חובה להגיע אך ורק למנתח פלסטי מנוסה ומקצועי, שיבצע את ההליך האופטימלי במיומנות הגבוהה ביותר שיש – כך שתיהנו משינוי משמעותי לטובה.

לפרטים נוספים היכנסו:

http://www.drklein.co.il

Back to top button