חדשות הארץמבזקיםמומלצים

היום נרשם שיא של כל הזמנים בצריכת החשמל, קבלו טיפים לחסכון

חברת החשמל הודיעה כי היום (רביעי) בשעה 14:50 נשבר שיא צריכת החשמל של כל הזמנים והוא עמד על  12,921 מגוואט. שיא הצריכה הקודם של כל הזמנים נרשם בספטמבר , קיץ 2015 ועמד על 12,905 מגוואט.

חברת החשמל נערכה לקראת הקיץ, עונה בה הביקושים הם הגבוהים ביותר.  מעבר לשיפוצים בתחנות הכוח, על מנת לספק חשמל אמין וזמין, אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו להשתמש בחשמל בתבונה, להתייעל ולחסוך.

למרות שאין בעיה של אספקת חשמל,  מומלץ להתייעל אנרגטית, לחסוך בחשמל ולכוון את המזגן על 25 מעלות.  כל מעלה נמוכה מזו מהווה תוספת של 5% בצריכת החשמל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חטיבת הלקוחות בחברה נערכה וביצעה עבודות תחזוקה ברשתות החשמל תוך ביצוע פעולות תחזוקה  בהן: סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי תקלות העלולות לגרום נזק לרשתות החשמל בימי הקיץ , ניקוי פרוזדורים מתחת לקווי מתח למניעת שריפות, נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר לכלוך שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה ובנוסף, טופלו נקודות תורפה רגישות ברשת החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

חברת החשמל עומדת לרשות ציבור הלקוחות באמצעות מגוון אמצעי הקשר: דף הפייסבוק, אתר האינטרנט, ושירות מסרונים.

בנוסף, בחום הכבד פעלו עובדי חברת החשמל באשדוד לניקוי מבודדי חשמל. ניקוי המבודדים מאבק ומלכלוך בעזרת תותחי מים המותקנים על משאיות- נועד למנוע הפרעות ותקלות ברשת החשמל .

צילום: חברת החשמל

צילום: חברת החשמל

 טיפים לחיסכון בצריכת חשמל

באפליקציה של חברת החשמל תוכלו לבדוק את עלות הפעלת המזגן הביתי.

רוכשים מזגן? – ודאו שהוא יעיל לפני רכישת מזגן, התייעצו עם מומחה לגבי התאמתו לגודל החדר, מיקומו, ואופי השימוש בו, ורכשו מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר, רצוי A. בדקו באפליקציה של חברת החשמל מה עלות הפעלת המזגן אשר בחרתם . יישום פשוט – מודעות וחיסכון גדול.

שמרו על ניקיון מסנני המזגן – נקו אותם לפחות פעמיים בשנה. בקיץ, כוונו את תריסי המזגן כלפי מעלה וסיגרו חלונות ודלתות כאשר המזגן פועל. יוצאים מהחדר לזמן ממושך? – כבו את המזגן.

קריר ונעים – וגם חסכוני : הטמפרטורה המומלצת בבית בקיץ היא כ-25 מעלות. כיוון המזגן לכל מעלה פחות גורם לעלייה של כ- 5% בצריכת החשמל שלו.

נצלו את השמש בקיץ, וגם בשאר חודשי השנה, האמצעי היעיל ביותר לחימום מים הוא דוד השמש. לפני הקיץ דאגו לנקות את הקולטים מאבק ומלכלוך, וודאו שדבר אינו מטיל עליהם צל.

נורות חסכוניות – חוסכות גם במיזוג: החליפו את נורות הליבון וההלוגן הישנות בנורות חסכוניות, ותרוויחו מכל הכיוונים: הנורות החדשות צורכות פחות חשמל, מאריכות ימים הרבה יותר מנורות הליבון, ואינן פולטות כמעט חום – וכך מפחיתות את צריכת החשמל למיזוג אוויר. אל תתנו לחום לחדור למקרר ולמקפיא הקפידו על סגירה טובה של דלתות המקרר והמקפיא, וודאו כי אטמי הגומי מסביב לדלת תקינים ומאפשרים סגירה הרמטית.

מים וחשמל ביחד – זה מסוכן! –  לא ניגשים למכשירי חשמל בידיים רטובות או כשהרגליים יחפות!

יש בבית ילדים קטנים? – התקינו בכל הבית שקעים בטיחותיים המוגנים באמצעות תריס מגן, מכסה  או פקק מיוחד.

מים וחשמל ביחד – זה מסוכן
אל תשתמשו במכשירי חשמל בקרבת מים וליד הבריכה.

מכשיר לא תקין מסכן חיים.

אל תשתמשו במכשירי חשמל פגומים, כאלו שחוט החשמל בהם קרוע, או שהחיבור שלהם לתקע חשוף. זקוקים לתיקון או לעבודת חשמל? – הזמינו רק חשמלאי מורשה, גם לביצוע עבודות פשוטות, ואל תנסו לתקן בעצמכם! ביצוע עבודות חשמל בידי אדם שאינו מוסמך לכך הוא גם עבירה על החוק וגם עלול לסכן חיים! עוברים דירה? – הזמינו חשמלאי מורשה לבדיקת מיתקן החשמל בדירה החדשה. האם ההארקה תקינה? – יש לבדוק את ההארקה, באמצעות חשמלאי בודק, אחת ל10- שנים, ובדירות שנבנו לפני 1979 – אחת ל5- שנים. נוסף לכך, מומלץ לבדוק את תקינות ההארקה לאחר שיפוץ דירה או מעבר לדירה חדשה.

בחוץ לא מטפסים על עמודי חשמל! לא פותחים ארונות חשמל ולא משחקים לידם!

נתקלתם בארון חשמל פתוח או בחוט חשמל קרוע ברחוב או בחצר? – התקשרו מייד 103 לחברת החשמל או 100 למשטרה, או דווחו באפליקציה של חברת החשמל, והרחיקו כל מי שנמצא בסביבה!

Back to top button