בריאותחדשות הארץמבזקים

מרגש: 3 אחרי שנלחמה על חייה ואבדה את בתה שבה ללדת את בנה

שלוש שנים אחרי שנלחמה על חייה בבית החולים רמב"ם בחיפה ואבדה את בתה הבכורה שנולדה מוקדם מהצפוי בגלל מחלת כליות חמורה, לינה סוואד, בת 25 מהמועצה המקומית בענה, לא מפסיקה לחייך. בסגירת מעגל מרגשת היא חזרה אל בית החולים בחיפה, הפעם כדי ללדת את בנה ולהפוך לאם.

כשהיתה סוואד בת 22 נישאה לבעלה. ממש כמו שתכננה, זמן קצר אחרי החתונה, הרתה סוואד וציפתה לבת הקטנה שתגיע בעוד תשעה חודשים ותהפוך אותם למשפחה. אולם, מציאות לחוד ותוכניות לחוד. במהלך השבועות הראשונים להיריון היא החלה להרגיש לא טוב ובבדיקות כלליות שעשתה התגלתה בשורה לא פשוטה – סוואד סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, מצב המסכן את העוברית שברחמה אך יותר מהכל, מסכן את חייה של האם עצמה. "הבשורה הזאת השפיעה עליי מאוד קשה", משחזרת סוואד, "פיזית ונפשית. החדשות רעות התערבבו בתקופה שהייתה אמורה להיות משמחת עבורי. לחץ הדם שלי היה בשמיים והרגשתי רע כל הזמן. הרופאים הסבירו לי שהכי נכון להפסיק את ההיריון, אבל אני לא הסכמתי. פשוט לא יכולתי".

בניגוד לעצת הרופאים המשיכה סוואד את מהלך ההיריון, אשר החזיק עד השבוע ה-28, אז החלה לידה מוקדמת והיא נאלצה לעבור ניתוח חירום. הפגה שנולדה הייתה קטנה מידי וכעבור שבועיים נפטרה. חצי שנה לאחר האירוע הטראומטי ההוא, שבה סוואד אל רמב"ם, הפעם כדי לטפל בעצמה. היא עברה השתלת כליה בבית החולים, בזכות תרומה שנתנה לה אמה, ובתום תקופת התאוששות של עשרה חודשים הרתה בשנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"את מהלך ההיריון השני ליוו צוות היחידה להשתלות כליה ברמב"ם וצוות המרפאה להיריון בסיכון", מספרת סוואד, "הפעם דברים הרגישו והתנהלו אחרת. הכל היה תקין והרגיש נכון".

לדבריו של ד"ר עידו שולט, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם, מהלך של היריון אצל מושתלות כליה הוא עניין מורכב, אך אפשרי: "מיקום הכליה המושתלת באגן אינו במיקום האנטומי של הכליות הרגילות ולכן אנו עושים הכל על מנת שלא ייווצר סיכון לפגיעה בכליה המושתלת במהלך הלידה", הוא מסביר, "בנוסף אנו עושים מאמץ רב כדי להימנע מזיהום בדרכי השתן, עלול לסכן את הכליה המושתלת ואת ההיריון. כך היה גם במקרה זה שלשמחתנו הרבה הסתיים באם וילוד בריאים".

בשל היותה מושתלת כליה, את בנה ילדה סוואד בניתוח קיסרי, ותוך כמה ימים יצאה מבית החולים שלמדה להכיר היטב בשנים האחרונות – הפעם בנסיבות משמחות. "אנחנו במקום אחר היום", היא מסכמת ומסתכלת על בנה הקטן בחיוך, "אני מרגישה טוב והכל הולך מצוין. צריך לשמור על התקווה ולא לפחד בכלל. להיות חיוביים ולא לתת לייאוש להשפיע. עם גישה כזאת ומשפחה תומכת, דברים טובים קורים".

לינה סוואד ובנה ברמב"ם. (צילום: זיו קורן)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח