חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון לתושבי עזה: "תפעילו לחץ על הנהגת החמאס"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים לפני זמן קצר (ראשון) סיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון.

שר הביטחון אמר לעיתונאים במהלך הביקור: "בוקר טוב ושבוע טוב לכולם, עכשיו סיימנו הערכת מצב לגבי העברת סחורות כאן במעבר כרם שלום. תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות. ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ. לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: אחריות, והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס."

הוא ציין כי "אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול, אז ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם ישראל עושה איזה שהם צעדים לעזור לתושבים בעזה כדי לממש את מה שאתה אומר בעצם?

"אנחנו גם היום למרות המצב המורכב ולמרות התבערה והשריפה שראינו במקומות כאלו ואחרים אצלנו, עדיין ממשיכים להעביר מזון ותרופות. איננו יכולים לעשות מעבר לכך וכמו שאמרתי לגבי ייצוא סחורות, טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלו, אך ורק במידה ויישמר שקט מוחלט בצד שלנו, לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות."

תסכימו להכניס פועלים?

"אין כרגע שום כוונה להכניס פועלים, אנחנו רחוקים מכך, וכמו שאמרתי הכל תלוי בצד השני. בימים אלו עוברות בממוצע כ-140-143 משאיות ביום. בשיא היו עוברות פה 1,000-1,100 משאיות ביום. אז זה כל ההבדל ושכל אחד בצד השני יעשה את החישובים שלו."

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח