חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

בנט: "אם לא נפעל בדחיפות, נאבד מיליוני יהודים בגולה בדור הקרוב"

שר החינוך והתפוצות, ח"כ נפתלי בנט, וראש האופוזיציה לשעבר ויו״ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוזי') הרצוג, השתתפו הערב (שבת) בערב הידברות לרגל צום ט׳ באב ביישוב שוהם. את הערב הנחה רב היישוב שוהם, הרב דוד סתיו.

הערב התקיים במסגרת אירועי ״הלילה לא לומדים תורה״ של כנס שדרות לחברה והמכללה האקדמית ספיר, בכל רחבי הארץ.

השר התייחס למותו של לוחם גבעתי בגבול עזה, סמ"ר אביב לוי ז"ל, ואמר "כל העם התאחד הערב באבל נוראי על נפילתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל מפתח תקווה. כל מי שקרא בשעה האחרונה את מגילת איכה התוודע היטב למחיר שהעם שלנו שילם כשלא הייתה לנו מדינה. מותו של אביב מזכיר לנו את המחיר שאנו משלמים למען זה שתהיה לנו מדינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר קריאת מגילת איכה החל השיח, שכותרתו הייתה ״יסודות הבית הלאומי״, במסגרתו אמר בנט כי ״כשהייתי ילד סיפרו שעל שנאת חינם חרבה המדינה, וחשבתי שאלו סיפורי פולקלור. ככל שאני מתבגר אני מבין – רק על שנאת חינם איבדנו את המדינה היהודית שהייתה לנו. מה שלא יהיה, צריך לזכור שלא תהיה לנו עוד הזדמנות לחיות כאן ביחד. אנחנו צריכים להילחם בכל מחיר ובכל סיטואציה על אחדות העם. גם הדברים הכי קשים – לא נאפשר להם לקרוע את העם".

עוד הוסיף בנט "בשנים האחרונות התחולל אצלי שינוי בתודעה והבנה שטוב שיש את הדעה השנייה. אמרתי בטקס פרסי ישראל: 'אם יכולתי ללחוץ על כפתור וייעלמו הדעות השונות – לא הייתי לוחץ על הכפתור הזה', ואני מתכוון לזה. העובדה שיש דעות שונות גורמת לי לשאול שאלות, לחקור, לבדוק, להבין שלא כל האמת אצלי בכיס".

בנושא יהדות התפוצות אמר בנט "הדבר היחיד שמותיר אותי ער בלילה זה עתיד יהודי התפוצות. אם לא נפעל בדחיפות, ב-50 השנים הקרובות נאבד 2-3 מיליון יהודים ברחבי העולם. יש שתי מילים שהם המצפן של החיים שלי: נצח ישראל. במדינת ישראל, ובתפוצות".

5 תגובות

  1. פעמיים חרב בית המקדש כאשר הדת ניהלה את המדינה.
    אם לא תהייה הפרדה בין הדת לשלטון לא יהיה לנו עתיד.
    תנו לחיות בארץ הזו, תהיו דתיים בביתכם ובני אדם בצאתכם.

  2. בנט מתרסק וטוב שכך. מתחפש לימין ועושה שמאל. כל היום יורה בנגמש כי תפקידו להפיל את ביבי והימין

  3. מר בנט תמשיכו אתה וחברתך (בעצם חבריך) לייצר חוקים שונים ומשונים שמונעים זכויות "חופש
    " לחילונים ו/או לרפורמים קונסרבטיבים ו/או לבצעה "הדתה" על מגוון צורותיה ואז על בטוח נישמט מרצוננו או שלא מרצוננו מהדבר שאתה קורא לו "יהדות".

  4. כבר איבדנו מליונים בזכות הרפורמים ודומיהם, רוצים לשמר את מה שנשאר? להתרחק מהם ולהרחיק אותם מאיתנו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח