חדשות הארץמבזקים

פייק ניוז? הפלסטינים דיווחו על תקיפה – דובר צה"ל מכחיש

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר היום (שבת) כי צה"ל ביצע ירי פגז טנק לעבר עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לבלון תבערה ששוגר לעבר שטח ישראל שהצית בלות קציר ברפת בקיבוץ נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב.

אלא שמנגד טוען צה"ל כי הדיווח שגוי וצה"ל כלל לא ביצע ירי טנקים לעבר צפון רצועת עזה. גם דובר כבאות והצלה במחוז דרום זועם על הקביעה כי ההצתה בנחל עוז נגרמה כתוצאה מבלון תבערה.

התקיפה שלא הייתה

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהודעה שפרסם אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום נכתב, "לוחמי אש בסיוע רט"ג וקק"ל יחד עם שופל ומלגזות פועלים כרגע בשריפת מתבן בנחל עוז, השריפה מתוחמת ולא מסכנת ובשליטה מלאה וכרגע מבודדים את הבלות שנתפסו מהחלק היבש ומבצעים כיבוי ובידוד. יש לציין שלא היו שריפות היום בגזרת עוטף עזה וזו השריפה היחידה אך עדיין לא ניתן להצביע בוודאות מה הגורם לשריפה."

הוא הוסיף כי "לצערי עדיין אני רואה דוברויות שונות והשערות לא מקצועיות של דוברים וגופים שונים אשר מוציאים הודעות ומסקנות לגבי שריפות בצורה בלתי מקצועית וללא הידע הנדרש לכך." והדגיש כי "שירותי כבאות והצלה לישראל הוא הגוף היחיד במדינת ישראל אשר חוקר את השריפות ומוציא מסקנות בתום החקירה ובנוסף הגוף המקצועי בישראל לשירותי כבאות והצלה. כל גוף אחר אשר מוציא השערות ו/או מסקנות עושה זאת על אחריותו בלבד ומטעה את הציבור."

"למען הסדר ובכדי להוציא הודעת דוברות מסודרת לאחר איסוף מידע רלוונטי כולל תוצאות חקירה יצאו הודעות מסודרות בשעה 14:00 ובשעה 19:00 במהלך כל יום."

"להזכירכם" אומר הדובר "שוב נכנסנו ליולי/אוגוסט ולשריפות הקיץ שפורצות מסיבות שונות, בכל רחבי הארץ, ולכן כדאי ואפילו נכון להכניס כל הודעת שריפה בפרופורציה נכונה ולהמתין להודעת הדובר."

 

צילום: רפי, נחל עוז קבוצת ביגפוט תקשורת
Back to top button