חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להבנות שימנעו מלחמה בעזה

באתר האינטרנט של העיתון בשפה הערבית "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דווח הבוקר (חמישי) כי מקורות דיפלומטיים מערביים גילו כי חמאס וישראל הגיעו להבנות בעזרת סיוע צד שלישי שתמנע בין הצדדים מלחמה.

על פי הדיווח, חמאס הודיעה למתווך בין שני הצדדים כי היא פועלת במלוא המרץ על מנת להפסיק את שיגור עפיפוני ובלוני התבערה ובתמורה לכך קיבלה חמאס הבטחה כי ישראל לא תצא למבצע צבאי נוסף בעזה.

צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive

לדברי המקורות שמסרו את המידע ל"אל-חיאת" חמאס הודיעה כי היא מסוגלת לשמור על הסטטוס קוו לזמן רב אך עם זאת ציינה כי היא לא תסכים לוותר על "הגנת הגבול" לנוכח המשך המצור והבהירה כי "ההתנגדות תימשך עד אשר יוסר המצור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חמאס: "ההתנגדות תימשך עד להסרת המצור"

המקורות אישרו כי "המסר של חמאס הגיע לצד הישראלי ויש הבנה ברורה בישראל כי אינה תוכל לכפות משוואה חדשה של שמירה על ביטחונה תחת המצור בעזה. ישראל נסוגה משלושת הדרישות הישנות שלה בתמורה להסרת המצור: פירוק חמאס מנשקו, הפסקת חפירת המנהרות ושחרור גופות החיילים והאסירים הישראליים שמוחזקים בעזה." המקורות ציינו כי "ישראל פתוחה היום לפתרון הבעיות ההומניטריות ברצועת עזה לאחר שהבינה את ההשלכות החמורות לביטחונה והסכימה להפריד בין הדרך ההומניטרית לביטחון ומדיניות".

צילום: חדשות MivzakLive

עוד נמסר כי "ישראל גם התחייבה שלא להיכנס למלחמה בעזה ואמרה בפני המתווכחים כי אין לה עניין לפתוח במלחמה עם חמאס אך עם זאת הבהירה כי לא תוכל להמשיך לסבול את טרור העפיפונים ובלוני התבערה. ישראל הוסיפה כי מצרים חותרת להגיע להסדר פנים פלסטיני בעניין חלוקת הסמכויות בין הפלגים פת"ח וחמאס, שיפתח את עזה לעולם החיצון ויסיים את המצור". כך על פי הדיווח בעיתון "אל-חיאת".

צילום: חדשות MivzakLive
צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח