חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

9 שנות מאסר למוחמד מורתג'א שהעביר לחמאס מאות אלפי שקלים

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) במסגרת הסדר טיעון, 9 שנות מאסר בפועל ו- 18 חודשי מאסר על תנאי על פעיל חמאס, מוחמד מורתג'א, עובד בארגון צדקה הומניטרי תורכי "תיקא", אשר ניצל את עבודתו בארגון והעביר מאות אלפי שקלים לארגון חמאס.

הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע בשישה אישומים בגין עבירות של חברות בארגון טרור, תמיכה בארגון טרוריסטי, עשיית פעולה ברכוש למטרות טרור ועבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון מפרקליטות מחוז דרום- פלילי, במהלך מבצע "צוק איתן" ולאחריו, קיבל הנאשם כספים מארגון תורכי העוסק בצדקה ובסיוע הומניטרי, "תיקא", אשר יש לו משרד בירושלים, שנועדו

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לרכישת חבילות מזון למשפחות נזקקות ובמסגרת עבודתו ב"תיקא", רכש חבילות מזון והעביר חלק מהחבילות למשפחות הנזקקות וחלק לפעילי חמאס.

בנוסף, גייס הנאשם כ- 80,000 דולר והעביר סכום זה לפעילי חמאס לבניית בריכת שחייה במוצב הארגון. המוצב והבריכה הופצצו ע"י צה"ל במועד מאוחר יותר.

עוד עולה מעובדות כתב האישום המתוקן, כי הנאשם קיבל מהתאחדות בלתי מותרת IHH סך של 11,000 ₪, אותם העביר לחמאס לרכישת חליפות צבאיות.

כמו כן, במועד כלשהו שאינו ידוע במדויק למאשימה, נמסר לנאשם כי ראש ממשלת חמאס ביקש מנשיא "תיקא", לבצע פרויקט של חתונה קבוצתית המונית של צעירים בעזה. זמן מה לאחר מכן, הודיע אחראי "תיקא" בעזה ובגדה המערבית, כי יש אישור לחתונה של 2,000 חתנים בעזה, כאשר כל חתן קיבל סכום של 2,000 דולר וביקש להכין רשימת חתנים. הנאשם פנה בעניין זה למשרדו של הניה ואנשי חמאס הכניסו לרשימת החתנים את פעילי החמאס, באופן שלפחות מחצית החתנים היו פעילי חמאס. החתונה התקיימה באצטדיון אל-ירמוח בעזה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הסדר הטיעון במלואו והשית על הנאשם כאמור עונש של 9 שנות מאסר בפועל. בית המשפט ציין, כי "כאשר מדובר בעבירות חמורות שמטרתן היא, בסופו של יום, פגיעה בבטחון מדינת ישראל ותושביה, גוברת החובה להשית עונש הולם שתהיה בו גם הרתעה ליחיד וגם לרבים ופוחת משקל של הנסיבות האישיות".

בית המשפט המחוזי בבאר שבע
Back to top button