חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

הפצ"ר הועלה לדרגת אלוף – ביטוי לחשיבות ערך שלטון החוק בצה"ל

היום (חמישי) הועלה תת-אלוף שרון אפק לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף שרון אפק, מכהן כפרקליט הצבאי הראשי בשלוש השנים האחרונות וימשיך לכהן בתפקיד זה.

צילום: דובר צה"ל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בטקס כי "העולם משתנה כל הזמן, ולצד חזית המלחמה וחזית העורף מתפתחת חזית שלישית- משפטית. האלוף אפק, בשנים הקרובות תצטרך להוביל את המאבק המשפטי אל מול האתגרים המתפתחים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו בוועדת גולדסטון, ועדת פאלמר וועדת שייבס. כולנו מאחלים לך הצלחה".

צילום: דובר צה"ל

היועץ המשפטי לממשלה,אביחי מנדלבליט אמר בטקס כי "הענקת הדרגה לשרון מייצגת שלוש משמעויות מרכזיות מבחינתי. ברמה המוסדית, הענקת הדרגה מבטאת את חשיבות ערך שלטון החוק בצה"ל והכרה בחשיבות עצמאות מוסד הפרקליט הצבאי הראשי. במישור המקצועי, מדובר בהבעת אמון אישית בקצין מוערך, בעל הישגים רבים, ובנושאים בעלי חשיבות לאומית, שהוכיח בשלוש השנים האחרונות עצמאות, עמוד שדרה ערכי ומקצועיות. לבסוף, במישור האישי, מעבר ליכולות המקצועיות הגבוהות המאפיינות אותו, מדובר באדם בעל סגולות יוצאות דופן, ועל כן הוא ראוי בזכות לדרגה אותה קיבל היום מהרמטכ"ל ושר הביטחון".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט אמר כי "תפקיד הפרקליט הצבאי הראשי הוא תפקיד חשוב ומרכזי במטה הכללי מאז הקמת הצבא. נדמה לי שעם השתנות האיומים בעשורים האחרונים זה הפך לתפקיד מרכזי יותר ומורכב יותר. אנחנו כבר לא מתמודדים מול צבאות עם כללים ועקרונות, אנחנו מתמודדים במציאות הרבה יותר מורכבת גם בצפון, גם בדרום. זה אפיין את העשורים האחרונים ומאפיין גם את המצב הנוכחי שאנחנו מתמודדים אתו, גם ביהודה ושומרון, גם מול האויב בצפון, גם מול האויב בדרום גם בשגרה. בשלושת החודשים האחרונים עמדנו בפני אתגרים כבדים מאוד בניסיון לממש את הייעוד והמשימות שלנו- להגן על המדינה, למנוע חדירות לשטחינו, אל מול מה שנראה כהפגנות המוניות תמימות שבחסותן מתבצעות פעולות טרור. דבר שמאוד מאפיין את שרון זו לא רק ההערכה ממערכת המשפט ומקולגות במטה הכללי, אלא גם משדרת הפיקוד בצה׳׳ל בכל הרמות, אני חושב שזה מעיד על ההערכה העצומה, היכולת גם המשפטית וגם האנושית להיות קשוב למפקדים ומצד שני לנקוט עמדה במקום שצריך ללא מורא, ע׳׳פ שיקול הדעת המשפטי- ערכי שרואה את המשפט, רואה את המציאות המורכבת ורואה את טובת הצבא והמדינה. שרון מבצע את התפקיד בהצטיינות רבה, בשכל טוב ובאומץ לב ואני מאחל לכולנו את המשך הדפוס הזה".

צילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק שהועלה לדרגת אלוף אמר בטקס: "זו עבורי שליחות גדולה וזכות גדולה לשרת בצה"ל ולתרום למערכת הביטחון. הקידום בדרגה מביא לביטוי את האחריות הגדולה של הפרקליטות הצבאית לפעול, כתף אל כתף עם המפקדים, על מנת להבטיח שצה"ל יוכל למלא את ייעודו ולנצח, מבלי לוותר על ערכים של שלטון החוק. אני חושב שכולנו יכולים להיות גאים בכך שגם בתקופות הלחימה המורכבות והקשות ביותר, צה"ל הקפיד, ועודנו מקפיד, לצעוד בנתיבי החוק והמשפט. המחויבות הזו של צה"ל לחוק ולמשפט היא מקור עוצמה ולא חולשה. היא מאפשרת לנו לפעול כצבא-עם ממלכתי במדינה דמוקרטית ולשמור על אמון הציבור" .

צילום: דובר צה"ל
Back to top button