חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ליברמן לבוגרי מב"ל: "עליכם מוטלת המשימה להבטיח את נצח ישראל"

היום (רביעי) התקיים טקס סיום קורס מחזור מ"ה של המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) בהיכל צה"ל, בבסיס המכללה לפיקוד ומטה. הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד המכללות, אלוף אמיר ברעם.

את הקורס סיימו בהצלחה 40 חניכים וחניכות מצה"ל, מצבאות זרים ומגופים נוספים לרבות שירות בתי הסוהר, משטרת ישראל, משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, בנק ישראל ושירותי הכבאות וההצלה.

במהלך הקורס, שאורכו כשנה, קיבלו החניכים המשרתים בתפקידי מפתח בצה"ל ובשירות הציבורי, ידע וכלים בנושאי ביטחון, אסטרטגיה, מדיניות חוץ, כלכלה וחברה. כמו כן, שולבו בקורס סיורי היכרות עם נושאים אלו ברחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין מסיימי הקורס 20 חניכים מצה"ל, 6 חניכים מצבאות זרים, 4 חניכים ממערכת הביטחון ו-10 חניכים ממשרדים אזרחיים.

שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן אמר בטקס: "איננו חיים על החרב אלא על ההרתעה. אם אנחנו רוצים לחיות בביטחון ובשקט, זוהי קודם כל פונקציה של נכונותנו להשתמש בהרתעה. עלינו לראות את המציאות כפי שהיא. אסור לנו להפסיד אפילו פעם אחת. לכן האחריות שמוטלת עליכם,  בוגרי מב"ל,  היא אחריות כבירה. עליכם מוטלת המשימה להבטיח את נצח ישראל, כל אחד בעמדה ובתפקיד שלו. אתם חייבים להבין מה גודל האחריות. המצב הוא שברירי והעימותים לא תמו".

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אמר בטקס הענקת הדרגות כי "האירוע שהיה בצפון מעיד על המורכבות של התקופה, על הנפיצות ועל המאמץ המתמשך שלנו להמשיך ולפעול בצורה אפקטיבית כדי להגן על גבולות המדינה. צה"ל יפעל סביב השעון כדי שאזרחי מדינת ישראל יחיו את חייהם והמדינה תמשך לפרוח ולשגשג. טקס הענקת דרגות לקצינים שנמצאים במרכז העשייה של צה"ל ובתפקידים מרכזים מעיד על הערכה, דווקא בתקופה מורכבת זו. זו שנה שניסתה לגעת באתגרי הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ומהסיכום הקצר שעשינו, אני יודע שעשיתם שנה מעמיקה מאוד, איכותית מאד ומלמדת מאוד. עכשיו אתם חוזרים לעשייה בצה"ל, קבלת הדרגה והמינוי הוא ביטוי להערכה הגדולה שיש אליכם ויוצר ציפיות להמשך עשייה והמשך התרומה".

צילום: דובר צה"ל

מפקד המכללות, אלוף אמיר ברעם אמר: "אתם מסיימים היום את הקורס הבכיר ביותר של מערכת הביטחון והממשל בישראל ובעוד זמן קצר תתייצבו בראש האגפים, ביחידות וגופי המטה של השירות הביטחוני והציבורי במדינת ישראל, נכונים לשאת באחריות החדשה והכבדה שתונח על כתפיכם. עוצמה לאומית חייבת להישען על מצע של חוסן חברתי ותחושה של סולידריות- המבוססת על שותפות גורל וזיכרון קולקטיבי משותף, אך לא פחות מכך גם על מכנה משותף רחב מספיק של שותפות ייעוד, נחישות ורצון, אמונה בצדקת הדרך ונכונות להיאבק עליה. חקרתם והעמקתם בגישות ותיאוריות, סיירתם בארץ ובעולם גם כדי להבין דרך השטח- והכל כדי לפרש את מושג הביטחון הלאומי הרחב, על כל מימדיו בהקשר העדכני של ימינו אלו, מתוך חשיבה ביקורתית המבקשת להפיק מן הראוי לחיקוי, ומן הראוי לשינוי. כל מי ששואף להנהיג במגזר הביטחוני- ציבורי, יצטרך להוביל למידה קבוצתית מתמדת גם בחיי המעשה, למידה שבה המשתתפים לומדים ובה בעת מלמדים. למידה זו איננה עומדת בפני עצמה, אלא היא בית היוצר ממנו מתקבלות ההחלטות וממנו נובעים המעשים. אני מאחל לכם שתפעם בכם התשוקה האדירה להשפעה ולהובלה וכי ברוח הרעיון של ה"לומד מנצח"- תשכילו ללמוד כמו אנשים פועלים ולפעול כמו אנשים לומדים"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח