חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

בתום שנתיים וחצי חקירה פוענח הרצח של דבורה הירש

"פרשיית "800" הותרה לפרסום לפני זמן קצר (רביעי) בתום שנתיים וחצי של חקירה מורכבת וקשה, מאז נרצחה דבורה הירש ז״ל בירי מטווח קצר לנגד עיני ילדיה, פענחו חוקרי המשטרה את מקרה הרצח והביאו למעצרם של כלל המעורבים. בימים אלו הועברו חומרי החקירה לפרקליטות מחוז דרום.

חוקרי היחידה המרכזית במשטרת ישראל עצרו את החשודים ברצח דבורה הירש ז"ל בשעה שחזרה מקניות עם ילדיה לפני כשנתיים.

החקירה שנמשכה למעלה משנתיים, התפתחה "עקב לצד אגודל" ובמהלכה במבצע חובק עולם נעצר לפני כשמונה חודשים ראש ארגון פשיעה מהדרום בחשד לרצח טל קורקוס ז״ל, בעלה לשעבר של דבורה הירש ז״ל, ובחשד לרצח אלישע סבח ז"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני כחודשיים הוא נעצר בשנית בחשד למעורבות ברצח של דבורה ז״ל. יחד איתו נעצרו שלושה חשודים נוספים שהינם חברים בארגון הפשיעה בראשו הוא עומד ומעצרם של כל הארבעה הוארך מעת לעת, וביום שני האחרון הוארך פעם נוספת עד ליום שישי הקרוב.

בתאריך 7.3.16 סמוך לשעה 18:30, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה אודות ירי לעבר רכב ברחוב שדרות ירושלים בבאר שבע. כוחות משטרה רבים הוזעקו אל הזירה והחלו בחקירת נסיבות הרצח תוך איסוף ממצאים רבים בזירה וסביבתה, איסוף עדויות ועוד. בדיקה ראשונית בזירה העלתה כי הנרצחת היא דבורה הירש ז״ל, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס שנרצח אף הוא בחלוף הימים.

כבר באותו הערב הוטלה מלאכת החקירה המורכבת על היחידה המרכזית שפעלה מאז האירוע באורך רוח רב לאיתור החשודים במעשה הרצח.

במהלך חקירת רצח דבורה ז"ל, אירעו שני מקרי רצח נוספים באזורים שונים בארץ, האחד בנתניה והשני באשקלון, במהלכן נרצח בתאריך 6.4.2017 אלישע סבח ז"ל ביריות מטווח קצר עת עבד במסעדה שלו בעיר נתניה ובתאריך 27.6.17 לפנות בוקר נרצח טל קורקוס ז"ל בעיר אשקלון לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו והופעל זמן קצר לאחר שנצפה המנוח נכנס אל תוך הרכב.

ההערכה המקצועית של חוקרי המשטרה הייתה כי קיים קשר בין שלושת מקרי הרצח מאחר ושניים מהקורבנות העידו בעבר כנגד ראש ארגון פשיעה בדרום וחברים נוספים בארגונו ואילו השלישית הייתה אשתו של טל קורקוס בזמן שקיבל את ההחלטה להעיד כנגד אותו ראש ארגון פשיעה.

בסיום הערכת מצב שהתקיימה במטה המחוז הדרומי במשטרה, הוחלט כי נכון יהא מקצועית ששלושת מקרי הרצח יחקרו במקביל על ידי אותה יחידה חוקרת והחקירות הועברו ליחידה המרכזית . שניים מן המקרים נחקרו במסגרת פרשייה שזכתה לכינוי – "חוק וסדר" ורצח דבורה הירש ז״ל נחקרה במסגרת פרשייה 800/18.

יחידות מיוחדות של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל ופרקליטות מחוז דרום ליוו את היחידה המרכזית במהלך החקירה שהתנהלה במקצועיות.
חקירה זאת כללה פעילות מסונכרנת ומתואמת עם גורמים רבים ובמהלכה התחקו חוקרי משטרת ישראל אחר מסלול נסיעתה של דבורה הירש ז"ל מרגע שיצאה מביתה בשעה 16:30 ועד שובה עם ילדיה בתום קניות ותדלוק רכבה לחניית ביתה שם נורתה מטווח קצר לעיני ילדיה ברכב.

מן החקירה עלה כי ראש ארגון פשע, מהדרום, ביחד עם חברים בארגון שלו חברו להם יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע ולערער את רשויות החוק והשלטון במדינת ישראל, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שיצא והעיד נגדם בעבר, לרבות רצח דבורה הירש ז"ל, עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח ז"ל, וזאת על מנת לייצר מצב בו איש לא ירצה להעיד כנגד מעשיהם מאחר והם באו איתו חשבון זאת לצד ביסוס מעמדם בעולם העברייני. מנגד, משטרת ישראל פועלת כל העת ליצירת מרחב בטוח על מנת לאפשר לאזרחים הנורמטיביים שומרי החוק לנהל אורח חיים שיגרתי. מעצרם של המעורבים בארגוני פשיעה המבקשים להטיל מורא ואשר אינם בוחלים בשימוש באלימות מהווה נדבך חשוב בקיום מרחב זה.

עוד הוסיפו וציינו במשטרה כי "פגיעה בעדי מדינה ובבני משפחותיהם מהווה פגיעה במהות עבודת רשויות החוק במדינה דמוקרטית והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח, המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עימם".

ראוי לציין, מתחילת החקירה ברור היה שמדובר בחקירה מורכבת וחובקת עולם שחייבה אורך רוח והשקעת משאבים ואמצעים מרובים לרבות באמצעות מודיעין וטכנולוגיה ברמה הסמויה והגלויה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום מתוך מטרה להגן על החקירה. טובת החקירה עומדת בראש ובראשונה לעיני החוקרים, כאשר מדובר בחקירה מעין זו, מורכבת ומסועפת יש חשיבות רבה לנהל אותה הרחק מהפומביות התקשורתית ולבחור את העיתוי הנכון על מנת לעדכן את הציבור.

כאמור, בתום חקירה שארכה כשנתיים וחצי במהלכה הביאו חוקרי משטרת ישראל למעצר כלל המעורבים החשודים במעשה הרצח של דבורה הירש ז"ל ובימים אלה הועברו, כאמור החומרים לפרקליטות.

קצין חקירות בימ״ר נגב, פקד אורן בר יהושוע

זה המסלול של דבורה הירש ז"ל מרגע שיצאה מביתה ועד לרצח

מפה דבורה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח