בידורחדשות הארץמבזקים

"ההתדרדרות הנפשית של ענבל אור מעידה על תופעה אמיתית"

עוה"ד צבי וישנגרד, המשמש כסגן יו"ר ועדת חדלות פירעון בלשכת עורכי הדין התייחס היום (רביעי) למצבה הנפשי של ענבל אור בעקבות הסרטונים שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה בימים האחרונים שגרמו לסערה ברשת ואמר כי "ההתדרדרות הנפשית החמורה של היזמית ענבל אור שנחשפה השבוע ברשתות החברתיות ובתקשורת, הוא אמנם מקרה חריג בפומביותו – אבל מעיד על תופעה אמיתית של מצוקה נפשית אליה נקלעים אנשים המצויים בחובות כבדים. לדבריו, היחס שרבים מהם זוכים מהסביבה המשפטית מערער פעמים רבות את מצבם הנפשי."

לדברי עו"ד וישנגרד, "היקף החובות שיצרה ענבל אור חריג ביותר, כמו גם מספר הנושים שהיא חייבת להם כספים, בעוד שהדרך בה נוצרו החובות גם הוא חריג ביותר – לעומת רוב החייבים הפרטיים. כמי שמלווה למעלה מעשור אנשים הנמצאים בחובות כבדים, רבים מהם בהליך של פשיטת רגל, איני מאחל לאף אדם לעבור את מה שלקוחותיי עוברים ואת הקושי האמיתי שלהם להתמודד גם מבחינה נפשית".

עוה"ד וישנגרד אומר כי חשוב להבין שרוב מי שנקלע לחובות כבדים, נקלע אליהם בגלל התנהלות כלכלית כושלת בתום לב. "אנשים כאלה לא נשארים אדישים לגורלם, ולא מעט פעמים אני שומע במשרדי אנשים שלוקחים קשה מאד את מצבם, כולל איומים בהתאבדות". לדבריו, החרדות והפחדים הינם חלק מתהליך ההתמודדות עם חוב וזה ברור ומובן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי עו"ד וישנגרד, הרבה מנהלים מיוחדים המתמנים לחייבים הם אנשים הוגנים שעושים את עבודתם נאמנה, אך חלק מהם מתבטא לעיתים קרובות בחוסר רגישות, מתייחס בזלזול למאמציו של בעל החוב להשיב את חובותיו. יש שמשיתים עליו החזר חודשי גבוה, מעבר ליכולתו, כי הם לא מאמינים לקריאות המצוקה שלו. יש כאלה שמטיחים בפני החייב שהוא לא דובר אמת, שהוא "מתחמן את המערכת" – ואלה ביטויים קשים מאד לאוזניים של הרבה אנשים, וכשהם מצטרפים למצוקה בה נמצאים שחרב עליהם עולמם הכלכלי – מדובר לעיתים קרובות בגפרור בחבית חומר נפץ.

"לא פעם אני מציע ללקוחותיי לשתף את רופא המשפחה שלו בהליך אותו הוא עובר על מנת שחלילה לא נגיע למקומות מאד נמוכים. פניתי בעבר לכונס הנכסים הרשמי ולשרת המשפטים וביקשתי מהם להעביר הכשרה בסיסית למנהלים המיוחדים וגם לשופטים העוסקים בתחום על מנת שיבינו שברוב המקרים חובות ומשבר נפשי הם סוג של עסקת חבילה מרושעת. מילה אחת לא נכונה או זלזול בדבריהם עלול לגרום לתוצאות הרות גורל".

"לא נותר לי אלא לאחל לגב' ענבל אור רפואה שלמה ולקוות שהמקרה הכל כך קיצוני יגרום למערכת להכיל את אותם החייבים שחובותיהם לא נוצרו מעסקאות מפוקפקות אלא מהתנהלות כלכלית שגויה". סיכם עו"ד וישנגרד.

עו"ד צבי וישנגרד – צילום: אבי מהצרי

6 תגובות

  1. לרגע ריחמתי. אבל הבנתי שזו טעות לרחם על אכזר. תוצאה של נוכלות.רמאות. ורוע לב.

  2. אני מאחלת לכל הנוכלים שהרסו חיים של אנשים ישרים ותמימים, שיסבלו עד סוף חייהם!
    אני מאחלת ל כל מי שנעקץ על ידי נוכלים- בריאות והרבה כח וחוסן נפשי להמשיך לראות את כל המערכת שאמורה להגן עליהם איך שהיא מגינה על הנוכלים. מי שמגן על נוכלים – יקבל את מה שמגיע לו מתי שהוא. אף אחד לא יוצא נקי מהעולם הזה מבלי ששילם את חובו על מעשיו. לטוב ולרע.

  3. אישית אני מכירה מישהי שהונתה במודע עסקים, עובדים שעבדו אצלה. כשהתחילו לתבוע אותה , פתחה בהליך פשיטת רגל. רימתה את מס הכנסה ואת כונס הנכסים שמונה מטעם הכונס הרישמי. הוא בעצמו הודה בכך. ועדיין המערכת הרקובה מגינה עליה והנושים נשארים בלי כלום.. מי שבמצוקה זה הנושים- לא הנוכלת!!!! מה קורה לאנשים שמתחילים לרחם על נוכלים ולא על האוכלוסיה שנעקצה על ידם??????????
    הם לא במצוקה??? יש אנשים שמצב בריאותם התדרדר בגלל מה שהנוכלת עשתה להם ונשארו בלי כלום. תפסיקו כבר לרחם על הנוכלים!!!!

  4. יש לך לב עורך דין צבי כל הכבוד תענוג לשמוע סוף סוף מישהו שיש לו לב ובמיוחד עורך דין הלוואי שילמדו ממך הרבה עורכי דין לא רק כסף ורעות קצת נשמה כל הכבטד

  5. תענוג לראות מה כתבת קצר ולעניין כל הכבוד עורך דין צבי וינגרד שאפו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח