חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

ארגון נכי צבא ארה"ב רוכש גלגלי כיסאות גלגלים מסטארטאפ ישראלי

ארגון נכי צבא ארה"ב חתם על עסקה להזמנת גלגלים לכיסאות גלגלים מחברת הסטארטאפ הישראלית Softwheel (סופטוויל), שתספק בשלב הראשון 2,000 גלגלים תמורת 4.5 מילון דולר.

החברה המציאה פטנט של גלגל שחלקו הפנימי מרכך זעזועים ולכן מספק חוויה טובה למשתמש. הגלגל מאפשר ירידת מדרגות נוחה, עצמאות ורכיבה נוחה בדרכים משובשות בתוואי שטח שונים, כמו עפר, דשא, חצץ, אבנים משתלבות וכו'. עיקרון הפעולה של הגלגל מבוסס על כך שמרכז הגלגל, אליו מתחבר כיסא הגלגלים אינו קבוע במרכז, אלא מחובר באמצעות מוטות גמישים סופגי זעזועים. למעשה מרכז הגלגל זז, כך הוא סופג אנרגיה ומרכך את הנסיעה.

הפטנט של החברה נותן מענה גם לכאבי גב וצוואר הנגרמים מחשיפה ממושכת לרעידות. מערכת בלימת הזעזועים מפחיתה את רמת הרעידות המועברות לכיסא הרוכב ועל כן עשויה לתרום בהפחתת הכאב. בנוסף הגלגל ניתן לפירוק ידני בקלות, כדי לאפשר למשתמש להעמיס את חלקי כיסא הגלגלים ברכב פרטי באופן עצמאי וללא צורך בסיוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל מי ששירת בכוחות הבטחון של ארה"ב ויושב על כיסא גלגלים יהיה זכאי לקבל את גלגלי סופטוויל לפי הזמנה אישית. הגלגלים מותאמים למשקל המשתמש על מנת שהשיכוך יהיה אפקטיבי ביותר וישפר את חווית הנסיעה. כל גלגל שוקל 1.8 קילו ומחירו נע בין 2,200 ל- 2,500 דולר בהתאם לדגם הדרוש.

לדברי דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד סופטוויל: "טכנולוגיית הבלימה שפיתחנו משולבת בתוך הגלגל ונכנסת לפעולה רק כאשר הגלגל נתקל במכשול, דוגמת נפילת מדרגה או מהמורה בדרך, בשאר הזמן הגלגל נשאר קשיח. כל גלגל כולל 3 זרועות זהות, מתוכן 2 פעילות בכל רגע, ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך."

לסופטוויל חזון שאפתני – להחליף את כל הגלגלים בעולם. הטכנולוגיה של החברה נבדקת בימים אלו גם על ידי מספר יצרניות רכב בינלאומיות במטרה לשלבה בענף הרכב העולמי. ענף נוסף שכבר משולב בו הגלגל החדש הוא שוק האופניים, הגלגלים אינם זקוקים לניפוח אויר ולכן פותרים את בעיית התקרים ומפחיתים משמעותית את עלות תפעול מערך אופניים עירוניים. בשילובם באופניים חשמליים מתאפשר חיסכון של 16.5% באנרגיה הדרושה להנעה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח