חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: קיימנו את חובתנו העליונה להבטיח את האמת ההיסטורית על השואה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לחוק הפולני שעורר בישראל סערה ואמר כי "מזה חודשים אנחנו מנהלים מגעים ממושכים ורציפים מול ממשלת פולין."

וציין כי "הקשרים עם פולין חשובים לנו, הם מושתתים על יחסי אמון. לישראל ולפולין אחריות משותפת לשימור זיכרון השואה. ברור לכל שהשואה הייתה פשע חסר תקדים. פשע שבוצע על ידי גרמניה הנאצית נגד האומה היהודית ובכללה יהודי פולין. ממשלת פולין הביעה הבנה לגבי משמעות של השואה כפרק הטרגי ביותר בתולדות העם היהודי. ד"ר צ'חנובר, פרופסור נגל, יוסי, יעקב, ויתר הצוות, עמדנו על משמר האמת וקיימנו את חובתנו העליונה להבטיח את האמת ההיסטורית על השואה. כך נמשיך לפעול".

ד"ר יוסף צ'חנובר: "אני רוצה להודות לראש ממשלת ישראל, מר נתניהו, ולראש ממשלת פולין, מר מורבייצקי על זה שהפקידו בידיי ובידיי חברי פרופ' יעקב נגל, את המשימה החשובה להבטיח שלא יהיה חוק, ולא תהיה מגבלה בעולם על השיח על השואה. השיח על השואה חייב להיות פתוח, ודברי אמת חייבים להישמע. משימה זו, לדעתי הושגה על ידי ביטול החוק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/לע"מ

פרופ' יעקב נגל: "אני רוצה רק לומר שההתייחסות שלי למשימה שהוטלה עליי ועל ידידי, עו"ד צ'חנובר, על ידי ראש הממשלה, ההתייחסות שלי הייתה כאל משימה לאומית, לא פחות. כבן להורים ילידי פולין, ניצולי שואה, שחלק ניכר ממשפחתם נספה בפולין, כל הטיפול בנושא רגיש וכואב, זה נעשה על ידינו, למיטב הבנתי בחרדת קודש, בזהירות הנדרשת, וללא שום פשרות. המשימה הייתה לבטל את הסעיפים בחוק, מצד שני לשמר את האמת ואת מורשת החקר של האמת, תוך שימור יחסי השותפות והאמון עם פולין. ביחד עם יוסי, בשת"פ עם משרד החוץ בהובלתו של יובל רותם, אני חושב שהגענו לתוצאה מאוד מאוד טובה, לעם ישראל שעמדה בכל הקריטריונים. ומשפט אחרון – השואה היא בור שחור ואפל בעברו של העם היהודי. עלינו לשמור מכל משמר על האמת לגביה, ללמד את הדורות הבאים מה היה, ולוודא שישראל תהיה חזקה ועצמאית כדי שזוועה כזאת לא תוכל לחזור בשנית. אני מודה לראש הממשלה על האמון ועל המשימה שהוא הטיל עלינו, ולידידי, עו"ד צ'חנובר על העבודה המשותפת".

צילום: חיים צח/לע"מ
Back to top button