צרכנות

פיתוח עסקי וקידום עסקים

אמרת עסק אמרת – בהכרח, כמעט בהגדרה – פיתוח, מינוף, צמיחה, הרחבה. פיתוח עסקי הוא תנאי הכרחי להצלחת העסק. עסק שבעליו לא רק רוצה להצליח אלא מחויב להצלחה לא יכול לוותר על מנהל פיתוח עסקי, אשר ירכז בידיו את הסמכות ואת האחריות לפיתוח. אם בשלב הראשוני של העסק נדרש שירותו של יועץ עסקי לביצוע מיפוי ובדיקת היתכנות העסק וכדאיות הקמתו,  בדיקת מקורות המימון, חיפוש שותפים ו/או משקיעים, בניית תכנית עסקית מפורטת, לרבות תכנית שיווקית, כאשר עסק מצוי בגדילה או כאשר מנהלו מזהה פוטנציאל צמיחה בלתי ממומש, זה הזמן למינוי בעל מקצוע שתפקידו יהיה אחראי וממונה על  פיתוח העסק.

פיתוח העסק מותנה בשורה של פעולות ובשילוב כוחות של כל מי שעובדים בו וקשורים אליו. בעלים ומנהל של עסק שיש לו עובדים מבין כי חלק בלתי נפרד מפיתוח העסק והזנקתו להישגים קשור ואף מותנה בהדרכת עובדים, בהעשרת הידע שלהם, במתן תחושה כי הם חשובים לעסק וכי תרומתם לו מוערכת. עובדים הם ההון האנושי של העסק, הנכס והמשאב החשוב והיקר ביותר שלו (לבד מלקוחותיו…). לכן כאשר מדברים על פיתוח עסקי אי אפשר לוותר על אמירה, באותה נשימה, שמייחסת חשיבות עליונה לעובדים.

עם זאת, פיתוח עסקי נכון ויעיל צריך להתבצע תוך בחינה מתמדת של השוק, זיהוי הזדמנויות ואיומים, זיהוי מתחרים והיכרותם, חיזוק החוזקות והחלשת החולשות, בחינת אפשרות להוספת מוצרים או שירותים, ולחלופין מיתוג העסק כמי שמזוהה עם מוצר או שירות הדגל שלו ואותו לחזק עוד יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ייעוץ עסקי בשלבי הקמת העסק חיוני ביותר להצלחתו. היועץ העסקי עשוי להית גם בעל המקצוע שיעסוק בפיתוח העסק כאשר העסק כבר ייצב את עמידתו על קרקע בטוחה ( ככל שקרקע יכולה להיות בטוחה) אבל הוא לא אמור בהכרח להיות האיש הזה.

עסק הוא לעולם דינמי, הדינמיקה מתחוללת בעולם שעצם השינוי ההוא המשתנה הקבוע היחיד בו. לכן נדרשים ידע, מקצועיות, ניסיון, היכרות מעמיקה את העולם העסקי על הכללים ועל הקודים הנהוגים בו. אתם לא לבד. חשוב לדעת להיעזר בניסיון של אנשי מקצוע ולהבין שהתשלום עבור השירותים הוא חלק בלתי נפרד מההוצאה הנדרשת להקמת העסק ולביסוסו, לצמיחתו ולמינופו. פיתוח עסקי וקידום עסקים הם עולם ומלואו. יש מי שמכירים את העולם הזה טוב יותר מאחרים. כדאי ללמוד מניסיונם ולהיעזר בו.

וגם אם לא הכלל יילך חלק, כפי שאתם מצפים, דעו כי כזה הוא עולם העסקים. יש לא מעט מכשולים בדרך. אם תשכילו להפוך את ההתגברות עליהם לאתגר- תצליחו.

Back to top button