חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

הנתיב השמאלי נועד לעקיפה בלבד, המשטרה ממשיכה באכיפה

משטרת ישראל ממשיכה להגביר את האכיפה באופן משמעותי נגד עבירת אי שמירה על הימין. המשטרה מדווחת הבוקר (רביעי) כי מתחילת השנה ישנה עלייה של 70% באכיפה נגד עבירת אי שמירה על הימין.

מחובתו של נהג בכביש לשמור על הנתיב הימני במהלך נסיעתו, הנהיגה בנתיב השמאלי מהווה הפרעה לתנועה ולעיכוב ייתר הנהגים הנמצאים בכביש, כאשר הנתיב השמאלי נועד לעקיפה של רכבים בלבד. עפ"י החוק, אי שמירה על הימין הינה עבירה הגוררת בצידה קנס של 250 ש"ח ו-6 נקודות לחובתו של הנהג.

במסגרת פעילות האכיפה נגד עבירות בריונות כביש ועבירות מסכנות חיים, אגף התנועה יגביר את האכיפה באופן משמעותי נגד עבירת אי שמירה על הימין, במטרה לאפשר זרימה רציפה ומיטבית של התנועה בכבישים, ולאפשר לנהגים לבצע עקיפות בבטחה בנתיב השמאלי ובתוך כך למנוע מנהגים לבצע עבירות. כאמור, עם הגברת האכיפה של שוטרי משטרת ישראל, נרשמה עלייה של עשרות אחוזים באכיפה מתחילת השנה, ולמעלה מ-17,000 דוחות נרשמו בגין עבירה זו בשנה הנוכחית לנהגים שביצעו עבירה של אי שמירה על הימין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשטרת ישראל נמסר כי היא תמשיך לאכוף בנחישות עבירה זו הנמצאת במתחם עבירות הבריונות וקוראת לנהגים ומדגישה כי, יש לשים לב לשמירה על הימין ובסיום העקיפה בנתיב השמאלי, יש לחזור ולשמור על הנתיב הימני בצורה בטוחה וזהירה.

אילוסטרציה | צילום: חדשות MivzakLive

2 תגובות

  1. נראה אותך נוסע אחרי משאית במהירות של 75 בכביש מהיר ולא יכול לעקוף אותה כי בנתיב השמאלי נוסע איזה BMW במהירות של 70 כי ככה בא לו הוא מרגיש מלך על הכביש, או סתם נהגת נוסעת בכיף שלה ואתה תקוע נוסע על 70 בכביש שמותר לנסוע בו על 110, איך תרגיש?

Back to top button