חדשות הארץמבזקים

הים לא תמיד נותן לצאת בחיים: קמפיין רחצה בטוחה – 2018 יצא לדרך

משרד הפנים העלה השבוע לאוויר קמפיין חדש לרחצה בטוחה בים שכותרתו: בחיים, לא נכנסים לים כשאין מציל!!"

מטרת הקמפיין: שמירת על חייהם של המתרחצים, צמצום מספר הטובעים, תוך הגעה לכלל קהלי היעד, במגוון שפות. אלה כאמור הן רק חלק מהמטרות שהציב לעצמו משרד הפנים בבניית קמפיין הרחצה הבטוחה בים אשר הופץ השבוע בכל אמצעי התקשורת והמדיות האלקטרונית והכתובה.

הגורם העיקרי לטביעות: רחצה בחוף ללא מציל. 90% מהטביעות מתרחשות לאחר סיום שעות ההצלה או בחופים לא מוכרזים ללא שרותי הצלה. הקמפיין מציף את הסכנה, ומנסה לפנות גם אל רגשות הרוחצים – דאגת האמא הנותרת ללא מענה, לאחר שיקירה לא יצא מהים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד הפנים והעומד בראשו השר אריה דרעי, פעלו רבות בשנים האחרונות למען הנאתם ושלומם של המתרחצים. זו עונת הרחצה השלישית שבה הכניסה לחופי ישראל היא חינם. עוד פעל המשרד להוספת הדגל סגול להרתעה מפני מדוזות, הקדמת פתיחת חופי הרחצה בלמעלה ממאה חופים גם בחופשת הפסח וכו'.

הקמפיין כאמור עלה בטלוויזיה, ברדיו וברשתות האינטרנט בשפות השונות במטרה לפנות לקהל הרחב ולקהלי היעד : דוברי רוסית, ערבית, אמהרית, ילדים ונוער חילוניים וחרדים.

שר הפנים, אריה דרעי: "שלומם של המתרחצים עומד לנגד עיננו. השמירה על החיים היא ערך עליון. הרחצה בים מהנה אך עלולה להיות מסוכנת. אני קורא לציבור להתרחץ רק בחופים מוכרזים, בשעות שתחנות ההצלה פתוחות ולהישמע להוראות המציל. תיהנו ותשמרו על חייכם!"

כנסו לאתר רחצה בטוחה בו מפורסמים רשימת החופים וכללי האזהרה בים: http://yam.org.il/muchrazim.html

תשדיר רחצה בטוחה 2018 (צילום: משרד הפנים)

Back to top button