חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

12 שנה לחטיפתו של גלעד שליט, חמאס פרסם תמונות חדשות

היום (שני) לפני 12 שנה נחטף החייל גלעד שליט ונפל בשבי החמאס. בארגון חמאס מציינים את היום ואף פורסמו תמונות חדשות של גלעד מהשבי.

ב-25 ביוני 2006 סמוך לשעה 05:00 לפנות בוקר חדרה חוליה של גדודי עז-אדין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס שמנתה 7 מחבלים, דרך מנהרה בגבול המזרחי של רפיח שפתח היציאה שלה היה עשרות מטרים בתוך שטח ישראל, סמוך למעבר כרם שלום. המחבלים פתחו בהפצצת מטרות צבאיות. החוליה התפצלה ל-3, כך שמספר מחבלים תקפו נגמ"ש ריק שהוצב לשם הטעיה, חוליה שנייה תקפה עמדת תצפית של גדוד הסיור המדברי במהלכה התנהלו חילופי אש ושני מחבלים נהרגו, חמיד אל-רנתיסי מרפיח ומוחמד פאואנה מח'אן יונס.

בחילופי האש נפצעו גם שלושה חיילים. החוליה השלישית תקפה טנק מרכבה סימן 3, שעסק בפעילות מבצעית לשמירה ותצפית סמוך לגדר המערכת. הטנק הותקף בירי רקטת אר פי ג'י אך היא לא גרמה לנזק ממשי וכל מערכות הטנק המשיכו לפעול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד הטנק שהותקף, סגן חנן ברק והטען סמ"ר פבל סלוצקר יצאו מהטנק בהוראתו של סגן ברק והם נורו על ידי מחבלים. גלעד שליט שנותר בטנק ככל הנראה נתקף בהלם ולא היה מסוגל לתפעל את הטנק. המחבלים זרקו פנימה אל תוך הטנק מספר רימוני רסס, אך שליט כמעט שלא נפגע (קיבל רסיס בישבן ובמרפק) מאחר והשכפ"ץ שהיה תלוי על כיסאו ספג את רוב הרסיסים.

בשל העשן הכבד שהתמלא בתוך הטנק, הוא החליט לצאת והשאיר את הנשק מאחוריו. ביציאתו הוא נתקל במחבל והסגיר עצמו לידיו. המחבלים שככל הנראה לא תכננו את החטיפה, החלו לרוץ ביחד עם שליט לגדר המערכת, פרצו אותה באמצעות פיצוץ מטען חבלה, זחלו מתחת לגדר ונמלטו בחזרה לשטח הרצועה.

בעמדת תצפית מרוחקת של צה"ל הבחינו במחבלים אך טרם הבינו כי ביניהם חייל חטוף, גם צוות טנק אחר הבחין במחבלים אך לא קיבל את אישור לירי לעברם. דבר החטיפה התגלה רק כשעה לאחר סיום חזרת המחבלים לרצועה.

ב-11 באוקטובר 2011 סוכמה "עסקת שליט" בתיווך הגרמנים והמצרים. שבוע לאחר מכן ב-18 באוקטובר הושלם השלב הראשון ושליט השתחרר לאחר כחמש שנים וארבעה חודשים (1,941 ימים) בשבי חמאס. ישראל שחררה בתמורה לשליט 1,027 אסירים פלסטינים וערבים-ישראלים, בהם מאות טרוריסטים שנשפטו למאסרי עולם על ביצוע ותכנון פיגועי טרור.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח