חדשות הארץמבזקיםסדרות טלוויזיה

הצצה אל שכונות הגטו של יוצאי אתיופיה

"שחורות", דוקו חברתי הלוקח את הצופה אל תוך שכונות הגטו של יוצאי אתיופיה דרך סיפורם האישי של נערים בחברה האתיופית, המבקשים לרדת מהמסלול המהיר לעוני ופשע – רביעי, 4.7.2018, בשעה 21:00 ב-כאן 11 ובדיגיטל

מחאת יוצאי אתיופיה התפוצצה בפרצופה של החברה הישראלית בקיץ 2015 בסדרת הפגנות אלימות. טענות של הקהילה בדבר שיטור יתר ויחס מפלה מהרשויות נאגרו ובעבעו עד ההתפוצצות.

"שחורות", דוקו חברתי שיעלה בבכורה בכאן 11 ובדיגיטל, לוקח את הצופה אל שכונות הגטו של יוצאי אתיופיה, שם נחשפת תמונת מצב עגומה של מצבם בישראל. הסדרה מובאת בגוף ראשון, ובעיקר מעלה שאלות באשר הדור הצעיר בחברה האתיופית, הכלוא במסלול מהיר לעוני ופשע. הסטטיסטיקה מראה שנגד צעירים יוצאי אתיופיה מוגשים בממוצע פי 4 כתבי אישום מאשר נגד בני גילם ביתר האוכלוסייה, וכי בבתי הסוהר יש פי עשרה יותר אסירים ממוצא אתיופי מיתר האוכלוסייה. בתחום החינוך – רק 50% מתלמידי התיכון בני העדה שואפים להשכלה גבוהה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שחורות (צילום: כאן 11)

במרכז הסרט טביבו דסטה, צעיר אתיופי שהסתבך בפלילים בנעוריו, כמו רבים מחבריו, ולאחר מסלול שיקום ארוך הוא נאבק להתגייס לצה"ל ולהפוך לקצין -כנגד כל הסיכויים.

כמוהו, יש בסרט עוד דמויות רבות, המשקפות את המציאות שחיים בה יוצאי אתיופיה בארץ, בהם בני יאלו מקריית מלאכי, שבשל טעות בזיהוי משטרת ישראל פרצה לביתו ועשתה בו חיפוש אלים והשפילה את יאלו, תוך התעלמות מקריאות המשפחה לחדול ולהבין שנפלה טעות. אשר סיום, קצין קרבי במילואים, שלא ישכח לעולם את מעצר השווא הראשון שלו במשטרת ישראל, כשהיה רק בן 14, חשוף לאלימות פיזית ומילולית ואת המשפט שנחקק בזיכרונו: "אתה בסה"כ שחור, מי יעזור לך?". לא רק היחס העוין כלפי יוצאי הקהילה ממשטרת ישראל עומד במרכז הסדרה, אלא תתואר בה גם הקלות שבה ילדים מתפתים לסחור בסמים ולגנוב אותם, הבדידות של הילדים, הגדלים לבדם, כי הוריהם עובדים יומם וליל, ובעיקר הכמיהה לצאת מהשכונה ולהשיג חיים טובים יותר, חלום שרוב החולמים אינם מצליחים להגשים.

שחורות (צילום: כאן 11)

הסרט והמרואיינים בו מדברים על חוויות שחוו. בכולן יש משמעות לצבע עורם. הסרט משרטט תמונה מדאיגה של צעירים טעונים שהחברה מפלה אותם לרעה רק בגלל צבע עורם.

בימוי: דני טנא. חברת ההפקה: קודה תקשורת. אורך הסרט: 54 דק'

הצצה לסרט :

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח