מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

עיתונאי בעזה: צריך לעשות הערכה מחדש לגבי השימוש בעפיפונים

מתפ״ש אלוף אבו רוקון משיב לפובליציסט העזתי: "אתה יודע בדיוק את התשובות – צעדות הפאודה לא משרתות את האינטרס של העזתים אלא רק את האינטרס של ארגוני הטרור ברצועת עזה".

העיתונאי צאלח אלנעאמי, פובליציסט מרצועת עזה המזוהה עם החמאס, העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הציף תהיות בנוגע להצלחת "צעדות השיבה" ולמטרת שיגור העפיפונים לעבר ישראל, למרות שהוא יודע בדיוק מהן התשובות לכל התהיות.

העיתונאי העזתי כתב בעמוד הפייסבוק, "עלינו לשאול את עצמנו את השאלה הפשוטה הבאה: האם תהלוכות השיבה נועדו כדי להתכונן לעימות עם הכיבוש או כדי לנסח מחדש את אופי הסכסוך כך שישרת את הסוגיה הלאומית שלנו ואת המציאות בעזה? האם עפיפוני התבערה הן אמצעי במסגרת הפעילות (העממית) או מטרה לכשעצמה שיש לשמור עליה ונועדה ליצור אווירה שתאפשר עימות כולל? צריך לעשות הערכה מחדש לגבי השימוש בעפיפונים. שמירה עליהם לא בהכרח מהווה ניסיון לכפות כללי עימות חדשים. (מנגד) אם נדבוק בהם הדבר עלול להוביל לעימות שזמנו אולי טרם הגיע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, השיב הערב (ראשון) ב-״אלמונסק״ עמוד הפייסבוק של מתפ״ש בערבית, לתהיות שמעלה העיתונאי:

"למי שתהה גם הוא, הנה התשובות לשאלותיו:
צעדות הפאודה לא משרתות את האינטרס של העזתים אלא רק את האינטרס של ארגוני הטרור ברצועת עזה. עפיפוני התבערה הם לא אמצעי אלא מטרה חסרת תוחלת שלא מניבה דבר מלבד סיכון המצב הביטחוני.
בשורה התחתונה, אלנעאמי צדק כאשר המליץ להעריך מחדש את השימוש בעפיפונים אלה, שכן מי שמשחק באש – נכווה" סיכם אלוף אבו רוקון.

Back to top button