טיוליםמבזקים

קק"ל יוצאת להגנת שבילי האופניים ביערות הדרום

בתקופה האחרונה רוכבי אופניים רבים המטיילים בשבילי קק"ל מדווחים על תקלות בשביל, בורות ושאר סכנות הנגרמות על ידי אופנועי שטח שנוסעים מחוץ לשבילים המסומנים ובאופן מסוכן. בסיור בטיחות של עובדי קק"ל הוחלט לחסום את הכניסה לאופנועים במטרה לשמור על השבילים ועל בטיחות המשתמשים.

תופעת ההרס של שבילי האופניים ביערות הדרום בעקבות אופנועי השטח מתרחבת. ההרס נוצר על ידי רוכבי אופנועי שטח שרוכבים בפראות, לא על הצירים המסומנים וכך הורסים את הציר ומסכנים את שאר המשתמשים. קרן קימת לישראל, שיצרה ומתחזקת את רוב מסלולי האופניים ביערות מבקשת לשים לכך סוף.

בסיור בטיחות שהתקיים עם עובדי מרחב דרום וממונה הבטיחות הארצי של קק"ל, הוחלט על מספר אמצעים לצמצום הפגיעה ולמניעת סכנה לרוכבי האופניים בעתיד. בקק"ל נקבע כי יש לחסום את הצירים לתנועת אופנועי שטח ולערב גורמי אכיפת חוק כנגד רוכבי האופנועים. בנוסף החליטו בקק"ל לשלט מחדש את השבילים ולפקח באמצעות נוכחות מוגברת של עובדי קק"ל בשטח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר מקק"ל כי רוכבי האופניים מתבקשים לרכב בזהירות בשבילים ולשים לב לשילוט המורה על בורות או תקלות בשבילים. עובדי מרחב דרום האחראיים על בניית שבילי האופניים ביערות החלו בתיקוני השבילים לרווחת הרוכבים ואף בהקמת מכשולים נגד רכיבה של אופנועי השטח שהורסים את היער ופוגעים בחי ובצומח.

בורות בשבילי האופניים – קרדיט: קק"ל
רוכבים מחוץ לציר והורסים את הדרכים – קרדיט: קק"ל
Back to top button