חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מג"ב: "הפלסטיני לא נענה לקריאות הלוחמים במחסום והוא נורה"

פלסטיני שהעלה את חשדם של לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל נורה ברגלו ונפצע באורח קל. השקית אותה נשא נבדקה על ידי חבלני מג"ב ללא ממצאים חריגים. במג"ב מבהירים: הלוחמים פעלו כנדרש.

מוקדם יותר היום (שבת) הגיעה מונית פלסטינית סמוך למחסום הקיוסק שבאבו דיס, ממנה ירד פלסטיני שנשא שקית. הפלסטיני החל להתקדם רגלית לכיוון המחסום למרות שמדובר במחסום למעבר כלי רכב בלבד, מה שהחשיד את הלוחמים. בנוסף הפלסטיני קרא קריאות "אללה אכבר" וקילל את הלוחמים כשהוא ממשיך להתקדם למחסום.

לוחמי מג"ב שפעלו במקום החלו לבצע נוהל מעצר כשאחד הלוחמים קרא לעברו קריאות לעצור (גם בשפה הערבית) וכשזה לא נענה ירה באוויר בכדי להרתיע את החשוד. כשזה המשיך להתקדם ללא התייחסות ללוחמים, בוצע לעברו ירי של כדור אחד לפלג גופו התחתון, ירי שהביא לפציעתו באורח קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיד הלוחמים הזעיקו כוחות נוספים ביניהם חבלני מג"ב והחלו לבדוק את החשוד, בדיקה ממנה עלה כי הוא לא נשא על גופו דבר.

החשוד קיבל טיפול רפואי ראשוני במחסום על ידי חובש מג"ב ולאחר מכן על ידי תאג"ד צה"ל שפינה אותו לקבלת טיפול רפואי ולחקירת גורמי הביטחון.

החשוד, פלסטיני בשנות ה- 30 לחייו תושב הכפר סעיר.

החבלנים שהגיעו לזירה בדקו את השקית אותה נשא, בה לא נמצא דבר חשוד.

במג"ב מבקשים להבהיר כי הלוחמים פעלו כמצופה מהם לאור נסיבות האירוע. בהתנהגותו של החשוד, בדבריו ולאור העובדה שהגעה רגלית אל המחסום היא חריגה במקום בו עוברים רק כלי רכב, הביאו לכך שהלוחמים פתחו בנוהל מעצר החשוד באופן מקצועי ומידתי. עוד אנו מבקשים להבהיר שעל כל מי שמגיע לעבר עמדה ביטחונית, להישמע להוראות הלוחמים במקום ובמידה ולא יעשה כך יחשב כמי שמניעיו לא ברורים ועלול הוא לסכן את חיי הלוחמים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: מקורות ערביים
צילום: מקורות ערביים
צילום: מקורות ערביים
צילום: מקורות ערביים
Back to top button