חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

עו"ד ניר יסלוביץ' עונה לשאלות – מה יהיה עם שרה נתניהו?

עו"ד ניר יסלוביץ', המתמחה בדין הפלילי, ועומד בראש הרכב של בין הדין המשמעתי בלשכת עורכי הדין מחוז מרכז, טוען כי הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו מעמיד את מערכת המשפט במבחן בוזגלו. לדבריו, גב' נתניהו לא זכתה לשום הנחות מהפרקליטות, ונהנתה מפריבילגיות, כמו שימוע, והצעות להסדר טיעון מקל, העומדות לנאשמים רבים בעבירה מסוג פשע.

לדבריו, עצם אי קבלת הצעות הפשרה שהוצעו לה ע"י הפרקליטות עשויה ללמד שהיא כופרת באשמה, וכי קיים סיכוי גדול כי פרקליטיה שומרים באמתחתם קלף מנצח או שפן – שהם מאמינים כי יציל אותה מהרשעה.

לדברי עו"ד יסלוביץ', כל נאשם מהשורה שמוגש נגדו כתב אישום דומה – צפוי לעונש חמור, ייתכן אף לעונש מאסר בפועל .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדוע זכתה שרה נתניהו לשימוע? האין פה אפליה מול נאשמים מן השורה?

לדברי עוה"ד יסלוביץ', אין כל חריג בקיום שימוע בתיק זה, מאחר ומדובר בעבירה מסוג פשע שהעונש בגינה עומד על 3 שנות מאסר ומעלה. החריג הוא, שתוכן השימוע דלף לתקשורת, ובכך הוא עלול לזהם את ההליך השיפוטי.

"חשוב להדגיש, שבדומה לגישור אזרחי, תוכן השימוע חסוי, וכל הנאמר בו, ההסכמות, ואי ההסכמות הניתנות ע"י הנאשם, אין להן כל תוקף מרגע בו הליך השימוע תם ללא הסכם".

עצם הדיון על פשרה שבה תחזיר גב' נתניהו חלק מהכספים – אין בה מן האפליה כלפי אזרח מן השורה?

עו"ד יסלוביץ': "ממש לא. בשימועים רבים מציגה הפרקליטות אפשרות להסדר טיעון, ובו חלק מהאישומים עשויים להימחק, והעונש הצפוי מומתק – כל זאת על מנת לחסוך את ההליך השיפוטי. גברת נתניהו לא נהנתה במקרה זה משום פריבילגיה שלא קמה לנאשם מן השורה".

מה המשמעות לכך שגב' נתניהו סירבה להצעת הפשרה שהוצעה לה בשימוע?

עו"ד יסלוביץ': "לא הייתי נוכח בשימוע, כך שכל מה שאומר הוא בגדר הערכה מושכלת, אך עצם העובדה שגב' נתניהו סירבה לחתום על הסדר טיעון יכול ללמד על שני דברים לפחות: הראשון שהיא דבקה בחפותה, והשני שייתכן ויש בידי באי כוחה "שפן" שטרם נחשף למערכת התביעה, כלומר ראיה שעשויה לנקות אותה מהאישומים. הפרקליטים המייצגים את גב' נתניהו הם מבכירי הפרקליטים, ולא נראה סביר כי ישמטו הצעת פשרה שיכולה להציל את גב' נתניהו מעונש כבד הצפוי לה אם תורשע".

אם כך המצב, האם היועץ המשפטי לממשלה לא הרחיק לכת בהחלטתו על הגשת כתב אישום?

עו"ד ניר יסלוביץ': "היועמ"ש ידוע כאיש מקצוע יסודי ומקצועי ביותר. עצם העובדה שהוא החליט להגיש כתב אישום חמור נגד גב' נתניהו מוכיח שהוא משוכנע כי יש באמתחתו ראיות כבדות משקל שיובילו בסבירות גבוהה מאד להרשעה, לרבות עדויות של עדי מדינה בתיק".

האם ההתמקדות התקשורתית לאורך שנים במשפחת נתניהו בכלל, ובגב' נתניהו בפרט, תעמוד לה לרועץ?

עו"ד יסלוביץ': "להיפך. אני כלל לא אופתע אם ההגנה בתיק תטען להגנה מן הצדק – קרי שלא ניתן לנהל משפט הוגן, לנוכח קולות הרקע הצורמים מצד התקשורת – שכבר שפטה כביכול את הגברת נתניהו לכף החובה – בכיכר העיר"

עו"ד ניר יסלוביץ' (צילום: ערן אלדד)
Back to top button