חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צפו: המשטרה חנכה היום את מרכז השליטה החדש בצפון הארץ

מרכז השליטה המשטרתי משמש כמוקד טלפוני לפניות הציבור בחיוג 100. בעתות חירום המשל"ט משמש כמרכז פיקוד ושליטה תוך מתן סיוע מיטבי לכוחות הפועלים בשטח באמצעות שימוש במערך טכנולוגי מקיף. למשל"ט החדש יכולת הפעלה ישירה של כלל כוחות המשטרה במחוז, תוך הפעלת יכולות מודיעיניות ותקשורתיות מתקדמות אשר שילובם יחד מאפשר טיפול מהיר במקרי חירום, בהם כל שנייה שעוברת נחשבת קריטית.

את "טבילת האש" הראשונה שלו ערך המשל"ט המשטרתי החדש של מחוז צפון באירוע טרור בעפולה שאירע לפני כעשרה ימים. היכולות המתקדמות של המשל"ט החדש אפשרו הפעלה אפקטיבית של כוחות רבים בזירה רחבה ובמעגלי שליטה שונים, תגבור מהיר בכוחות מכלל המחוז באופן מיידי, חתירה למגע של כוחות התגבור, קבלת מידעים שונים מכל כוחות הביטחון ואף מאזרחים בשטח, ולבסוף סגירת מעגל ישיר ובלתי אמצעי של כוחות היס"מ עם האזרח המודיע שאפשרו זיהוי המחבל הנמלט תוך כדי תנועה, הגעה אליו ונטרולו. פעילות זו מגלמת מימוש מוצלח של תפיסת השליטה החדישה של המשטרה באופן המאפשר שליטה מקיפה וזרימת מודיעין בין כל הכוחות מהרמה המחוזית ועד לשוטר או האזרח הבודד בשטח.

צילום: דוברות המשטרה

משל"ט מחוז צפון מאוייש במוקדנים דוברי עברית, ערבית רוסית, אמהרית ואנגלית על מנת לתת מענה מיטבי לפניות כלל הציבור. כוח המוקדנים במשל"ט מורכב משוטרי קבע, שוטרי חובה, סטודנטים ומתנדבים אשר עברו תהליכי מיון מיוחדים והכשרה מקצועית. מלאכת בניית המשל"ט היתה מלאכה מורכבת והוא מהווה צעד נוסף בתוכנית המשטרה להנגיש שרותי משטרה מקצועיים מהירים ומתקדמים לכלל התושבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום כאמור נחנך המשל״ט המחודש בטקס שהתקיים במעמד השר לבט״פ, מפכ״ל המשטרה ומפקד המחוז הצפוני, ובהשתתפות קצינים, שוטרים ואורחים נוספים..

השר לבט״פ, גלעד ארדן, אמר: "אני רואה במשלט הזה חיזוק נוסף לצפון, חבל ארץ הנמצא במוקד ההשקעה של המשרד לביטחון פנים על כל זרועותיו וגופיו. כשהתחלתי את תפקידי כשר לביטחון הפנים היה לי חלום. חלום להפוך את ישראל למדינה חכמה, מעין 'smart city' שיחול על ישראל כולה, שהרי גודלה של המדינה מאפשר זאת, הידע הרב בעולם ההיי טק הישראלי, והיכולות של שוטרי ישראל. זה חזון שייקח זמן להגיע אליו, אבל בכל פעם אנחנו עושים עוד צעד למימושו. ובמוקד החלום הזה נמצאים המשלטים."

ארדן הוסיף "בחודשים אלו קורם עור וגידים מרכז שליטה בעיר הבירה שהוא מודל לחיקוי – לא רק ברמה הלאומית, אלא גם ברמה בינלאומית. המשל"ט הזה מהווה מצפן לתפיסת ההפעלה של מוקדי השליטה של המשטרה בכל הארץ. הוא פועל כרגע במתכונת מצומצמת במטה מחוז ירושלים, ומחוברות אליו כבר מעל 1000 מצלמות של המשטרה. גם המצלמות של העירייה, משרד השיכון , הרכבת הקלה – כל המידע האדיר הזה יזרום למוקד משוכלל, שיכלול לא רק תצפיתנים, אלא גם מערכות מודיעין המפיקות מידע בזמן אמת, סנסורים שונים ואנליטיקה מתקדמת שיציפו אירועים חריגים ויפנו את תשומת הלב של הכוחות בזמן אמת. כבר בהפעלה של המשלט היום יש עצורים רבים שהם תוצאה ישירה של פעילות התצפיתנים. הידע שנצבר ועוד ייצבר במשל"ט ירושלים יתורגם למרכזי השליטה בכל הארץ, גם זה כאן שאנו חונכים היום."

צילום: דוברות המשטרה

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר: "אני גאה להיות כאן היום, בטקס חניכת משל"ט מחוז צפון. מדובר במימוש פרק נוסף, תפיסתי- מקצועי וטכנולוגי מתוך תכנית אסטרטגית, להעצמת האפקטיביות של משטרת ישראל מול האתגרים המורכבים עמם היא מתמודדת. למרכז השליטה, תפקיד חשוב ומרכזי בהשגת יעדי המשטרה. הוא נבנה לאחר עדכון תפיסת הפיקוד והשליטה של המשטרה והתאמת הטכנולוגיה העדכנית לתפיסה. התאמת מרכז השליטה לחזית הטכנולוגיה, היא יוזמה שעניינה מיצוי עד תום של ההזדמנויות הטמונות בתחום הטכנולוגי וצמצום האיומים והמורכבויות שמייצרת הטכנולוגיה לפעילות המשטרה. *מרכז השליטה החדש של מחוז צפון, בנוי על פי תפיסת ההפעלה החדשה של מרכז שליטה אחוד, המשלב בתוכו שלוש זרועות: המוקד, המצודה וה- back office.שינוי זה הוא נגזרת של תפיסת ה"שיטור מוכוון המודיעין"- המהווה פרק מתוך מהפכת "הרצף המודיעיני", שאת פירותיה אנו חווים בלחימה בפשיעה*. אני מאחל הצלחה רבה בהפעלת מרכז השליטה במתכונתו החדשה, למען מתן שירותי משטרה טובים, יעילים, מהירים ואיכותיים לאזרחי מדינת ישראל".


צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button