חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

ריבלין: "אם נמצא עצמנו בעימות, נפעל בנחישות נגד כל איום"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) בטקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד בבית הספר לקצינים, בסימן 50 שנה לבה"ד 1. בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

"כשאני מביט היום על מגרש המסדרים, ליבי נמלא גאווה," אמר הנשיא בפתח דבריו לקצינות והקצינים שעל מגרש המסדרים והוסיף: "מעתה מוטלת על כתפיכם הצעירות אחריות כבדה, ואני ואזרחי ישראל כולם מצדיעים לכם! יש לנו על מי לסמוך!".

הנשיא המשיך ואמר עוד: "מדינת ישראל היא מדינה חזקה וצומחת. זה איננו מובן מאליו, גם היום ישראל צריכה להגן על גבולותיה, על חיי אזרחיה, על עצמאותה ועל ריבונותה. המערכה על הבית לצערי עדיין לא תמה. בתקופה האחרונה אנו עומדים בפני אתגרים שונים בגבולנו הצפוני והדרומי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"רק הלילה, תושבי עוטף עזה היו נתונים למתקפה נפשעת, נוספת של החמאס," הוסיף הנשיא ואמר: "אני רוצה מכאן לחזק את ידי התושבים העושים מאמץ עילאי לשמור על שגרת יומם בתנאים קשים. איננו ששים אלי קרב. אבל אם תיקרא עלינו המלחמה, אם נמצא עצמנו בעימות בזירה אחת או יותר, נפעל בנחישות נגד כל איום. אתם חוד החנית, ה'להב' של צבא ההגנה לישראל. אתם הערובה שלנו לחוזק, והבסיס ליכולת ההכרעה של צה"ל במערכה הבאה אם נידרש לה."

בנאומו התייחס הנשיא גם לאמירות האחרונות סביב שיקולים מנחים בנוגע למינויים בשדרת הפיקוד הבכיר של צה"ל, והדגיש: "מהיום והלאה, משיבוצכם הראשון ועד המינוי האחרון לו תזכו בטרם שחרור, דעו בביטחון מלא, כי מפקדיכם שופטים אתכם על פי היכולות שתפגינו, על פי סולם הערכים בו תדבקו, על פי הדוגמא האישית שתוכיחו. אלה ואלה בלבד, הם שמנחים היום וינחו גם בעתיד את מפקדינו, האמונים על מינוי סגל הפיקוד הזוטר והבכיר בצה"ל. אני יודע מעל לכל ספק, וכפי שאמר אחד ממפקדי צה"ל בעבר, שאת קידומם של מפקדינו לא קובעים 'על פי מה שמסתתר או לא מסתתר, מתחת לקסדה'. דעו כי לנו, המוצבים בכל עמדות ההנהגה של מדינת ישראל, יש אמון מלא במפקדי צה"ל ובשיקולים המנחים אותם. מכם, מהם, בכם חוסננו, עוצמתנו, גאוותנו."

במסגרת ציון 50 השנה לבסיס ההדרכה, הוענק לנגד המשמעת של הבה"ד, רנ"ג יצחק טאיטו פרס מפעל חיים. בדבריו אמר הנשיא: "אני מביט בכם ונזכר בגעגוע ובערגה בימיי כמ"מ צעיר. אני הוכשרתי בבסיס ההדרכה בסירקין, לפני פתיחת בה"ד 1 האגדי. זה היה כל כך מזמן, שאפילו לא זכיתי לשרת תחת החייל הוותיק ביותר בצה"ל, רנ"ג יצחק טאיטו האגדי, האבא והאמא של בה"ד 1. אמצעי הלחימה השתנו מאז, הצבא השתנה. צה"ל הוא היום צבא מתוחכם יותר, קטלני יותר ומדויק יותר. הרמה המקצועית של הלוחמים השתנתה, גם דרגת המומחיות גדלה. דבר אחד לא השתנה – הרוח. רוח הלוחמים, הרוח שלכם."

צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
צילום: מארק ניימן /לע"מ
Back to top button