חדשות הארץמבזקיםפנאי

קיבוץ גלויות בשוק תלפיות

שוק תלפיות שבשכונת הדר בחיפה הופך מידי יום שלישי בשעות הערב לטברנה צבעונית, אשר מושכת אליה מאות משתתפים מכל קשת הגילאים.

בכל שבוע מוקדשים אירועי הטברנה, אותם מפיקה "קהילת הדר" של עיריית חיפה, לאחת מעדות ישראל. היום (יום שלישי, 19.6) יוכלו המבלים ליהנות, לצד דוכני הירקות והפירות שיישארו פתוחים, מחגיגה יוונית של להקת "יאמאס", עם מיטב הקלסיקות הגדולות של יוון.

בשלישי הבא (26.6) יהפוך מתחם השוק למסיבת קצב אפריקאית, בניצוחו של הרכב הגרוב AveVa. הקול הייחודי של "אבבה", יחד עם הקצב הבועט של ההרכב, יבטיח לבאים מופע מלא בריקוד ושחרור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, תפתח את רצף אירועי חודש יולי (3.7) הזמרת אילנה אליה בחגיגת מוסיקה כורדית בליווי ארבעה נגנים, שתכלול שירי אהבה, געגועים, שירי ערש, פיוטי דת ואגדות מחיי הקהילה היהודית בהרי כורדיסטן.

בשנים האחרונות נהנה מתחם השוק מעלייה משמעותית בכמות האנשים הפוקדים אותו מידי יום, לאחר שבמקום נפתחו מספר עסקים חדשים, הכוללים בין היתר, מבשלת בירה, מאפיית לחם בעבודת יד, מסעדת דגים, חנות אוכל טבעוני, בר פירות ועסקים נוספים אחרים. בתוך כך, יוצאת בימים אלה לדרך תכנית אסטרטגית לשיקום ולחידוש מתחם שוק תלפיות בעלות של עשרות מיליוני שקלים. התוכנית, אותה יזמה עיריית חיפה, תכלול בין היתר את שיקומו של מבנה השוק ההיסטורי והיא מקודמת בשיתוף עם סוחרי השוק, בעלי העסקים והתושבים.

צילום: דוברות עיריית חיפה
צילום: דוברות עיריית חיפה
צילום: דוברות עיריית חיפה
צילום: דוברות עיריית חיפה
צילום: דוברות עיריית חיפה
Back to top button