בריאותמבזקים

רופאים בדיכאון – "לחצים נפשיים הכרוכים בעבודת הרפואה"

ב-1 ביוני נערך יום העלאת המודעות לדיכאון בקרב רופאים בו הועלו תמונות של גרביים צבעוניים בתיוג #CrazySocks4Docs ברשתות החברתיות בארה"ב. הנתונים בארה"ב מראים כי 1 מתוך 5 רופאים אובחן או מטופל כסובל מדיכאון, ול-1 מ-4 רופאים היו מחשבות אובדניות.
כדי לבחון האם המצב בארץ שונה, ערכנו סקר בקרב הרופאים בקהילת G-Med, רשת חברתית גלובלית לרופאים בלבד. הנתונים שעלו מראים תמונה עגומה אף יותר.

39% אחוזים מהרופאים המצביעים בסקר העידו כי הם אכן סובלים כיום או סבלו ב-5 השנים האחרונות מדיכאון, -21% מכלל הרופאים המצביעים מעידים כי הם מטופלים או היו מטופלים בדיכאון ב-5 השנים האחרונות.

כמו כן, 45% מהרופאים המצביעים מאמינים כי הלחצים הנפשיים הכרוכים בעבודת הרפואה הם אלה שנמצאים בבסיס הדיכאון. נתונים אלה מדאיגים ביותר לא רק בגלל מצבם הנפשי של הרופאים, אלא גם בגלל השפעות הדיכאון על תפקודם. מחקרים רבים הראו כי דיכאון פוגע בתפקוד, וכך, רופאים מדוכאים, הם גם רופאים שמתקשים לתפקד בעבודתם, שמטרתה לטפל באחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

G-Med היא רשת חברתית גלובלית לרופאים בלבד בה חברים יותר מ-120,000 רופאים מכ-50 מדינות, ומ-60 התמחויות שונות. ברשת החברתית הסגורה של G-Med רופאים יכולים לשתף מידע, להתייעץ על מקרי מטופל, ולנהל דיונים מעמיקים בקבוצות רופאים מולטידיסיפלינריות. אתר G-Med פותח חלון להלך הרוח של הרופאים בארץ וברחבי העולם, ומעניק אפשרות לשאול את דעתם בנושאים עדכניים שונים.

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)

תגובה אחת

  1. אין זה פלא שרופאים רבים סובלים מלחצים נפשיים, כי לרפואה הקונבנציונלית בהווה אין תרופה שמרפאה לשום מחלה, אלא אך ורק תרופות-קביים שחייבים לבלוע במשך כל החיים. הסיבה למצב הרופאים היא שאין הם מסירים את סיבות המחלה, כי אינם רוצים להגביל את הרגלי החיים ותזונת החולים. למשל: חולה סוכרת חייב ליטול אינסולין במשך כל החיים כי הלבלב שלהם עייף מצריכת-יתר של פחמימות סוכרים, לחם, תפודים וכו). אם חולה הסוכרת ימנע מלאכול פחמימות במשך שנה אחת בלבד, אזי הלבלב ינוח וישוב לאיתנו ואז אפשר לאכול שוב פחמימות אך לא ברצף. כלומר, אוכלים ארוחה פחמנית, ובארוחה שלאחריה אוכלים ארוחה חלבונית בלבד ללא פחמימות. מובן מאליו שכל אדם חייב להכיר את הרכב המזונות משום שהאדם המודרני איבד את יצריו הטבעיים הרבים אשר שמרוהו בריא כאשר חי בטבע החופשי לפני אלפי-שנים.

Back to top button