כלכלהמבזקים

חברת הייטק ישראלית תאפשר לעובדיה לקבל שכר בביטקוין

חברת ההייטק הישראלית Spot.IM תאפשר לעובדיה לקבל שכר בביטקוין. החברה, שמעסיקה כ-50 עובדים בתל אביב ובניו יורק, מנהלת בחודש האחרון דין ודברים מול רשויות המס לקראת הגשת בקשה בנושא – ולפי ההערכות השתיים יגיעו בחודש הקרוב להסכמות שיאפשרו את התנעת המהלך. המו"מ מול רשויות המס נוגע בעיקר לחישוב שער ההמרה – פרמטר קריטי עבור המעסיק והעובדים. החברה שלחה מכתב בנושא לשרי הכלכלה העבודה והרווחה.

Spot.IM מתכננת לבצע את התשלום תוך שימוש בפלטפורמה של Bit2C להמרה ממטבעות מדינתיים לדיגיטליים ולהיפך. מדי חודש החברה תמיר את הסכום הדרוש משקלים לביטקוין ותעביר את הביטקוין לארנקים הדיגיטליים של העובדים. שער ההמרה צפוי להיות מחושב לפי ממוצע של השער הגבוה ביותר והנמוך ביותר שנרשמו ביום ההמרה – יום קבוע בכל חודש. רק עובדים שיהיו מעוניינים בכך יקבלו את השכר, כולו או חלקו, בביטקוין.

קרדיט: pixabay

עו"ד ורו"ח רון צרפתי, סמנכ"ל רגולציה ב-Bit2C אמר שהביטקוין, כמו גם מטבעות דיגיטליים אחרים, הולך והופך לצורת תשלום לגיטמית בארץ ובחו"ל ועובדים וספקים לומדים להכיר את היתרונות של השימוש בו לחיסכון ארוך טווח או אמצעי תשלום בכל רחבי העולם. כחלק מהתהליך יפתח לחברה חשבון יעודי לביטקוין וכל עובד שיבחר בכך יקבל ארנק דיגיטלי אישי שבו ישמרו עבורו המטבעות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד איתי ברכה המלווה את Spot.IM בהיבט המשפטי אמר כי בהתאם לחוזרים של רשות המסים, כל כסף ושווה כסף או טובת הנאה שניתנה לעובד, רשות המסים רואה אותם כחלק מההכנסה החייבת של העובד. הזכויות הסוציאליות ותשלומי המס ינוכו משכר העובדים בשקלים ויועברו על ידי המעסיק לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה וכו'. רק מההכנסה נטו תתאפשר קבלת שכר בביטקוין. כל רווח מעליית ערך של המטבע ימוסה בשיעור מס רווח הון של 25%.

Bit2C מפעילה את בורסת הביטקוין היחידה בישראל שמציגה בזמן אמת את ספר הפקודות של הביקוש וההיצע וניתן לקנות ולמכור און ליין ביטקוין, אתריום ומטבעות קריפטו אחרים לצרכי מסחר והשקעה.

בצילום: רון צרפתי, Bit2C (קרדיט: אסף תמם צלמים)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח