חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

ראש חטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר: רמאללה מהווה את בירת הטרור

ראש חטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר, תג"ד יובל ביטון דיבר היום (רביעי) בפתיחת הכנס הבינלאומי לשרי ביטחון הפנים שיזם השר ארדן, ונתן סקירה אודות כמות האסירים הביטחוניים. בין היתר ציין כי כמחצית מהאסירים שייכים לארגון הפת"ח והתייחס אף למפגעים הבודדים היושבים בכלא הישראלי, אליהם התייחס מוקדם יותר היום גם השר ארדן במסגרת מחקר ייחודי שנחשף הבוקר וחושף את הפרופיל של "הזאב הבודד" כמפגעים שהוציאו לפועל פיגוע באופן עצמאי וללא שיוך לארגון טרור. בהקשר זה ציין תג"ד ביטון כי "מדובר ב-550 אסירים רק מתקופת הפיגועים האחרונה שהם ללא שיוך ארגוני ורוב האסירים ממזרח ירושלים פעלו בשיטה זו של מפגע בודד".

תג"ד ביטון ציין כי "בשנה האחרונה העברנו בעקבות מידע מודיעיני 18,000 אסירים ביטחוניים כדי למנוע התאגדות ופעילות טרור בתוך הכלא" והוסיף כי "אסירים הנכנסים לתקופות קצרות הם האתגר של השב"ס, כדי שלא יתחברו לאסירי עולם שיגרמו להם לבצע פיגועים"

נזכיר כי הבוקר באותו הכנס הורה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן על הקמת ועדה ציבורית לבחינת תנאי ההחזקה של אסירים ביטחוניים ואמר כי "תפקידה של הוועדה יהיה להמליץ על דרכים להחמרת תנאי ההחזקה של אסירים ביטחוניים, עד למינימום המתחייב בדין, כדי שכל מי שמתכנן להוציא לפועל פיגוע טרור מסיבות דתיות או לאומניות חייב לדעת, או שהוא ישלם על כך בחייו או שהוא יינמק שנים רבות בכלא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביטון סיפק פילוח של כלל האסירים ואמר כי "אסירי דאעש מהווים אחוז אחד מהאסירים, רובם אזרחי מדינת ישראל. ישנם עוד 313 מפגעים שיצאו מרצועת עזה ומשתייכים לחמאס, 415 אסירים ממזרח ירושלים ועוד 5,000 אסירים מוצאם בגדה המערבית, משם יצאה הכמות הגדולה ביותר של המפגעים היושבים בכלא הישראלי כיום, כאשר רמאללה מהווה את בירת הטרור מהבחינה הזו".

בדבריו הדגיש כי ישנו אתגר משמעותי כיום בפעילות שב"ס ונוגע לאסירים שנשפטו למאסר עולם: "מירב תשומת הלב כיום פונה לאסירים שנשפטו למאסר עולם אחד ומעלה, שכן הם מבינים שעליהם להוציא לפועל פיגועי חטיפה כדי להשתחרר בחילופים העתידיים. אותם אסירים חוברים לאסירים הנכנסים לכלא לתקופות קצרות על מנת לגייס אותם לארגון בו הם פועלים על מנת שכשיצאו מהכלא יהוו שולחה מבצעת שתוציא לפועל פעילויות טרור".

על מנת להתגבר על אתגר זה הסביר, "כי שב"ס מפעיל יכולות מודיעיניות מתקדמות, ביניהן: ביסוס רשת מודיעין על ידי סוכנים בתוך בתי הכלא ומחוצה לה, למידה של דפוסי פעולה של אסירי טרור, שימוש בתמהיל האסירים והפרדה בין אסירי עולם ומעלה לאסירים הנכסים לתקופות קצרות כדי למנוע התאגדות. בנוסף ישנו מעקב צמוד אחר עורכי דין של האסירים ביטחוניים וזאת מאחר ובשנה האחרונה נעצרו שמונה עורכי דין של אסירים שהעבירו להם מידע מודיעיני מארגוני הטרור אל תוך כותלי הכלא".

כלא – אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח