בידורמבזקיםתנועה ותחבורה

בן כספית: "מחבל תנועה נתן לי דו"ח וסיכן את חיי"

העיתונאי בן כספית קיבל היום (רביעי) דו"ח תנועה לאחר ששוטר תנועה הבחין בו כשהוא מחזיק בידו בזמן הנהיגה בטלפון הנייד. העיתונאי טען שקיבל את הדו"ח שלא בצדק ואף מתח ביקורת קשה על השוטר אותו כינה "מחבל תנועה" על כך שלדבריו סיכן את חייו כשעצר אותו בשול הדרך הצר.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו גולל העיתונאי כספית את שאירע וכתב "אז ככה: רס"ל שרון לחיאני ממשטרת התנועה, מספר אישי 1117142 הוא יותר מחבל בתנועה משוטר תנועה. לדעתי, כמובן. והנה הסיפור:

זה קרה ממש עכשיו. כביש 4, מצפון לדרום, סביבות מחלף גהה. אני נוסע דרומה לרדיו 103, כי שם מחכה לי אריה אלדד. אני נוסע עם וייז כדי להתחמק מפקקים. מכיוון שאני תיכף מגיע, כבר לא צריך וייז. במקביל, הסלולרי לוהט. מקבל חיווי שיש לנתק מיד את הטעינה כדי להוריד את החום. אני לוקח את הטלפון, מנתק אותו מהטעינה ומפסיק את הוייז. בדיוק אז עובר מחבל התנועה לחיאני ליד מכוניתי ומורה לי לעצור בצד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבעיה היא שבאיזור הזה השוליים של כביש 4 צרים מאוד. אני מהסס. השוליים בדיוק ברוחב המכונית. אני יודע כמה אנשים נהרגו על עצירה בשוליים רחבים הרבה יותר. אבל לחיאני מתעקש. הוא רוצה שאני אעצור עכשיו. יש לו מכסת דו"חות למלא. הבטיחות? לא מעניינת אותו."

כספית ממשיך לספר "אני עוצר. מסביר לו שניתקתי את הטלפון והפסקתי את הוייז. לא סימסתי ולא דיברתי. הוא יודע שלא סימסתי ולא דיברתי. הוא אומר שהחזקתי את הטלפון ביד ימין. אני מסביר. לא עוזר. הוא רושם את הדו"ח.

אני מקבל את הדו"ח, מסרב לחתום עליו, וחוזר לכביש. הוא על אופנוע, כבר הרבה לפני. כעבור כמה מאות מטרים אני רואה אותו שוב בצד הדרך, עם ביש מזל נוסף שעצר על השוליים, בדיוק באותה דרך מסוכנת. אבל, וכאן מגיע סוג של פאנץ', 20 מטר הלאה יש תאונה. לא קטלנית, לא הרסנית, אבל תאונה. שלוש מכוניות עומדות במסלול השמאלי ומייצרות כאוס על כביש 4. תאונת שרשרת קטנה. הדבר היחיד שצריך שם זה שוטר שיעשה סדר רגע. אבל השוטר לא מתעניין בתאונה. זה לא בשבילו. יש לו עוד דו"ח בשוליים המסוכנים מאוד של הדרך. לא צילמתי את זה. הוא היה רואה שאני שוב אוחז בסלולרי ביד ימין וממצה איתי את הדין. כל מה שנשאר, זה להיות עצוב."

"אני לא מנסה להתחמק מעונש. לא מזמן, כשנתפסתי נוהג מהר מדי בדרך לאילת קיבלתי את הדין ואפילו דיברתי והתראיינתי על זה. גם שיבחתי את השוטר שתפס אותי. בפעם הזו, לא. כי בפעם הזו אתה מגלה, דרך רס"ל שרון לחיאני, עד כמה משטרת התנועה שלנו מטופשת. עד כמה הם מחפשים את המטבע מתחת לפנס, במקום לעסוק בהצלת חיים והסדרת התנועה. כל זה קורה אחרי שמתברר שמצלמות המהירות הכתומות לא אמינות, ועוד קודם התברר שאין לבתי המשפט בכלל יכולת להתמודד עם מבול הדו"חות שהמצלמות האלה הנפיקו. אני, על הדו"ח הזה, אלחם בבית המשפט. עד העליון, אם צריך. לא בגלל הכסף, בגלל העקרון."

הפוסט שפרסם כספית זכה למאות תגובות שליליות ובעקבות זאת החליט לפרסם הבהרה. "הטענה העיקרית שלי היא סיכון בעצירה על שוליים בכביש מהיר וסואן. זה קורה שוב ושוב, ושוב, כי אין שיקול דעת. אנשים נהרגים בכמויות בשולי הכביש גם בשוליים רחבים, לא כל שכן בשוליים צרים שבקושי יכולים להכיל את הרכב העוצר, כפי שקרה במקרה שלי. המשאיות שחלפו לידי ברבע השעה שעמדתי שם "גירדו" את המכונית שלי וכמה מהן סטו שמאלה ליתר בטחון, לתוך המסלול שמשמאלן. כל זה רק כדי שהוא יוכל לרשום את הדו"ח שלו. וגם כאן, יש שיקול דעת. אני מכיר את החוק מצויין, אבל יש הבדל בין שיחת טלפון או הקלדת מסרון, לבין אחיזה לרגע של נייד ביד. ועוד משהו: "מחבל תנועה" זה לא מחבל. כל מי שעושה את ההשוואה הזו, עושה אותה על אחריותו. מחבל תנועה זה מי שמחבל בתנועה, במקום להסדיר אותה. כדי להסיר ספק שיניתי את "מחבל תנועה" ל"מחבל בתנועה". תודה."

במשטרת ישראל הגיבו לפוסט של כספית ומסרו כי, "במסגרת פעילות אכיפה בכביש 4, זיהה השוטר נהג המשתמש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, זאת בשעה שהתנועה איטית עקב עומסי תנועה. הנהג התבקש לעצור בשול הדרך, במקום בטוח בו לא נשקפת סכנה, ולאחר מכן נרשם לו דו"ח בגין ביצוע העבירה. לא נותר לנו אלא להצר על פרסום הכפשה מיותרת ומכוערת נגד שוטר שביצע את תפקידו ואכף את החוק. למותר לציין כי המשטרה אוכפת את חוקי התעבורה נגד כל נהג, וגם אנשי תקשורת אינם עומדים מעל החוק ואינם חסינים בעת ביצוע עבירות תנועה".

28 תגובות

  1. איזו שנאה גדולה כלפי עיתונאי אני חושב שהישראלים גרועים מאפריקאים ואולי גרועים מקניבלים תן להם עיתונאי והם יקרעו אותו לגזרים ויגיד שמגיע לו שהוא שמולן

  2. זו המדינה היחידה בעולם שלמחבל תנועה אין לו חופש דעה והוא לא יכול לבטל דוח

  3. אין בין המחבל התקשורתי בן כזבית ובין שלטון החוק ולא כלום. הוא ציר מרכזי ב'כנופיית שלטון החוק' שמטרתה אינה ביסוס שלטון החוק כפי שהודגם היטב על ידו במקרה זה, אלא שימוש ציני בכוח משרתו על מנת לשרת את בני בריתו הפוליטיים, המושחתים המקוריים, ה'אנטאצ"בלס' שומרי זכות השתיקה…

  4. כנראה התבלבלת, אם אלה פני הדברים הדו"ניתן לך כדיו ובצדק, במקום שתתנצל ותקבל את "תפיסתך" על חם כגבר, אתה משמיץ שלא בצדק את השוטר, בוש והכלם

  5. כספי עם אתה עיתונאי במקום לתת שם לשוטר התנועה שעשה את עבודתו בנאמות.
    אני מציע להיתנצל בפני השוטר המסור ובכלל בכל שוטרי משטרת ישראל על איך שכינת את השוטר " מחבל תנועה "
    תקבל את הדווח בהבנה

  6. תתבייש לך מר כספית! פשוט בושה, לך ולמי שהסכים הידיעה העלובה הזו!

  7. ל"עיתונאי":
    הלוואי השוטר יתבע אותך על הוצאת דיבה.
    הלוואי בית המשפט יסיים לך את הקריירה ותוכל לעבוד רק בתור שומר לילה במחסן נטוש בדרום.
    אתה נבלה שצריך לאבד את הזכות להתנייד בכבישי ישראל.

  8. המחבל מדבר ומתבכיין. הזבל המסריח חושב שהוא מעל החוק. כמו השקרים והנבזות שלו בתור עיתונאי מנוול. סוף סוף שוטר נורמלי אז נכון שהוא לא אשכנזי אדון כספית אבל אתה תלך למשפט כפי שהצהרת ותחטוף שם גם על הכינוי מחבל לשוטר שממלא את תפקידו. אתה מחבל גם אם תשנה אותיות. אתה זבל ומחבל. מקומך בכלא.יזדי

  9. מר בן כספית .הפוסט שהעלת הן ניצול הבמה התקשורתית להשתלח בעבודת אכיפה .אתה רוצה להעיר ??סבבה .אתה רוצה לייעץ ?סבבה. אבל לכנות אוכף חוק "מחבל תנועה "? פה הזמן והמקום לתבוע ממך התנצלות .ולא .. תוגש נגדך תביעה אישית מעובד ציבור .ואוליי פה נתחיל להבין שהכבוד לאכיפה מעל לכל

  10. סמרטוט שמאלני!!! כלב בן כלב!!! פסולת גנטית. אם אני הייתי השוטר הייתי תובע אותך בסכומים דמיוניים שהאימאימא שלך לא היה מסוגלת לשלם!!!

  11. 1- תתחיל בזה שאתה עבריין תנועה, תודה, והשאר יהיה יותר קל
    2 -החוק אומר שימוש בטלפון שזה אומר גם להעביר עליו את היד.
    3 – פעם הבאה שאתה קונה טלפון תקנה טלפון טוב, שיודע לא להתחמם בזמן הטעינה והשימוש בוויז
    4 – גם אני מצטרף לרוב האנשים פה ומקווה שתוגש נגדך תביעת דיבה לשון הרע והעלבת עובד ציבור
    5 – אני קורא למשטרת ישראל בתור המעסיק של השוטר להגיש תביעת העלבת עובד ציבור נגד העיתונאי

  12. בן כספית שם את עצמו מעל כולם וחושב שאם יש לו עט/מקלדת ויכתוב כל העולה על נעצור ונמחה לו כפיים. אז רד מזה ותנחת אתה חצוף ממדרגה ראשונה וצריך לגלגל אותך לכל הרוחות

  13. סיפורי סבתא מגעילים ובזויים. לקרוא לשוטר שעושה עבודתו נאמנה תוך סיכון חיים מחבל??? רק אחד כמוך כספית מעז להשתמש בשמו המוכר ובדפי התקשורת להציג עצמו המסכן הנפגע. ומה ההבדל בין לסמס. לדבר או לנתק וככבות את המכשיר ? ואגב איך ניתקת את המכשיר ביד אחד. צריך להחזיר את המכשיר ביד אחת ולמשוך את הכבל ביד השניה. או שאתה גם קוסם ולא ידענו. אני מצדיק ומעריך את השוטר כמו כל הכותבים והחושבים כאן. ומגנה אותך בכול תוקף ועוצמה על שהינך עבריין תנועה במודע כולל הדוח של המהירות מופרזת. והלוואי שבערער שתגיש ישללו לך גם את הרישיון נהיגה.

  14. אדון בן כספית היקר שלום רב,
    האם נראה לך שיש סיכון בשול כאשר הכביש נע במהירות של 10 קמ״ש בגלל הפקק?
    האם אתה יודע כמה אנשים נהרגו בגלל היסח דעת ( טלפון ועוד….)
    האם לעבור על החוק נשמע בסדר מבחינתך.
    אז כן היום גילית את מערכת אכיפת החוק של המדינה שאתה חי בה ומשדר בה ואם אתה רוצה להמשיך לעסוק בכך חובתך כנותן דוגמא לשמור על החוק,
    אז מר בן כספית היקר חוק זה חוק והוא תופס על כולם וגם עליך תמשיך לבכות כמו ילד זה לא יעזור

  15. בן כספית המרוקאי חושב שהוא מעל החוק קורא לשוטר מחבל ימח שמך וזכרך

  16. בן כספית….בן זונה לך שלם הדוח ותבקש בדרך סליחה מהשוטר לחיאני וגם משרה וביבי

  17. בן כזפית אתה מחבל במשך כל השנה בתשקורת שלך. אתה עיתונאי בזוי מושפל שאינו מקבל את החוק וחושב עצמו מעל החוק. בן כזבית הנכבד נאה דורש נאה מקיים. אני כולי תקווה שמשטרת ישראל או השוטר שבזית וקראת לו בשם גנאי כולל ציון שמו ומספרו האישי מקווה שתתבע לדין בשל לשון הרע.

  18. בן עזיבת אתה מחבל במשך כל השנה התשקורת שלך. אתה עיתונאי בזוי מושפל שאינו מקבל את החוק וחושב עצמו מעל החוק. בן עזיבת הנכבד נאה דורש נאה מקיים. אני כולי תקווה שמשטרת ישראל או השוטר שבזית וקראת לו בשם גנאי כולל ציון שמו ומספרו האישי מקווה שתתבצע לדין בשל לשון הרע.

  19. הרבה יתר סקסי, חברים, לנצל כל הזדמנות כדי לנגח את בן כספית. הלהיטות של שוטר לרשום דו"ח דומה לזו של כירורג לאחוז באיזמל המנתחים, ולעזאזל החיים… אתה צודק בן, לדבר? לא! לסמס? לא! לנתק את כבל הטעינה כי הסלולרי עלול עוד רגע להתפוצץ? ודאי שכן!!

  20. בן כספית תתביש לקרוא לשוטר בישראל מחבל.
    תתנצל עיתונאי …. שלי.
    לשוטר לחייני מגיע כל הכבוד.

  21. אני מקווה שתגיע לבית משפט העליון ותתבזה שם,מפני שאתה אדם בזוי שאומר על שוטר מחבלף

  22. לתת לך לנסוע עם טלפון ביד מסוכן יותר מאשר לעצור בשוליים בכביש.
    קבל את הדין ןתפסיק להתבכיין.
    אתה העבריין כאן שלא תתבלבל.

  23. בן כספית הצדיק הייתי קורע לך את התחת ולא מסתפק בדו"ח שקיבלת, הייתי מזמין אותך לבית המשפט אין לך טיפת בושה לפגוע בשוטר אשר עושה את עבודתו אתה כלומניק, בלי בושה.

  24. יתכן שתאונה קרתה בגלל שאחד הנהגים אחז בידו טלפון נייד והשוטר שעצר את בן כספית מנע מבין כספית להיות מעורב בתאונה שהתרחשה 20 מטר קדימה .

  25. יש תאונות קשות בכבישים בארץ ישראל
    חיבים פעילות טובה של 24 שעות של משטרת תנועה כול הכבוד לשוטר שנתן דווח למר
    בן כספית יש עברינים של תנועה
    במיוחד נהגים צעירים חיבים משטרת תנועה
    שתפסיק את העברינים בכבישים תודה

Back to top button