חדשות הארץמבזקים

בפעם הראשונה: מבחן תיאוריה בבתי הספר

כ-15,000 תלמידים (508 כיתות), מ-104 מוסדות חינוך, נבחנו אתמול בתיאוריה, בבתי הספר עצמם. התלמידים יוכלו לקבל פטור ל-3 שנים מבחינת התיאוריה, כתחליף לבחינת התיאוריה של אגף הרישוי, ויוכלו לממש את רישיון הנהיגה בפרק זמן זה. הציון העובר הוא 80, והוא יינתן לתלמידים שבוע ימים מיום הבחינה.

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי "זה מסוג הדברים שעליהם נאמר ״איך לא עשו את זה קודם״. מהיום, יוכלו תלמידי תיכון לגשת לבחינת התיאוריה בבתי הספר עצמם כדי לקבל רישיון נהיגה. אנחנו חוסכים לבני הנוער אובדן זמן לימודים וטירחה גדולה, ומביאים את המבחנים אליהם לבית הספר. זה נוח ונגיש יותר עבור התלמידים, ומצטרף לתכנית רחבה שאנו מובילים לקידום הזהירות בדרכים. החלטנו לשלב בכיתות י' חינוך בנושא תחבורה מתוך תפיסה שלמערכת החינוך תפקיד חשוב בשיפור את תרבות הנהיגה בישראל. אנחנו רוצים שבוגרי המערכת אשר יצטרפו מחר לעוד מיליוני נהגים, יהיו מצוידים בערכים של אחריות, זהירות וכיבוד החוק. אני מאחל הצלחה רבה לנבחנים, והכי חשוב – נהיגה בטוחה״.

בשנה הבאה יגדיל משרד החינוך את מספר הכיתות ל-1,000, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), ובעוד שנתיים היעד הוא שכל כיתות י' ייבחנו בתיאוריה במסגרת החינוך התעבורתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בחינת התיאוריה התקיימה בנוהל מלא של בחינת בגרות, ובכלל זה הפעלת כספות, הבאת הבחינות לתחנות קליטה, השגחה חיצונית ובדיקה במרכז הבחינות של המשרד.

הבחינה היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים ולשיפור תרבות הנהיגה בישראל. במסגרת המיזם, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עברו התלמידים הכשרה כוללת לקראת הבחינה, ואת הלימודים העבירו מורים מתוך בתי הספר שהוכשרו לתכנית.

הבחינה כללה, בין היתר, התייחסות לנושאים אשר נלמדו לאורך השנה: היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, היסח דעת וסכנות השימוש באלכוהול.

הבחינה חוברה על ידי צוות מקצועי של משרד החינוך, מכון סאלד והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך ציין כי "מערכת החינוך מטפחת בבוגריה מכלול עשיר של ידע, ערכים ומיומנויות. מודל החינוך התעבורתי החדש מעניק לתלמידים הזדמנות ראויה לקבל הכשרה ראשונית ומקצועית, לקראת השתלבותם כנהגים לעתיד. בשל חשיבות התכנית, ולמען שיפור תרבות הנהיגה בישראל, נרחיב אותה בשנה הבאה, ובעוד שנתיים כלל שכבת כיתה י' תיבחן בתיאוריה. אני מאחל לתלמידות ולתלמידים הצלחה".

מנכ״לית הרלב״ד, עו״ד רחלי טבת ויזל: ״אנו שמחים להוביל, יחד עם השותפים ממשרדי החינוך והתחבורה מהלך היסטורי שעיקרו העמקת הידע בתחום התעבורה וההתנהגות הבטוחה בדרך, במסגרת בית הספר וסמוך למועד הוצאת הרישיון. הפיילוט שנבחן השנה בדמות בחינה במתכונת תאוריה, יחד עם תכנים חדשים שהוכנסו ללימודים אלו כגון אופניים חשמליים והיסחי דעת בשל הסמארטפון יעזרו לנו ליצור דור חדש של בני נוער שמודעים ומכירים את הנושא ובעתיד גם ינהגו טוב ובטוח יותר בכבישי ישראל״.

Back to top button