חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

צפו: כך לכדו לוחמי דובדבן את המחבל שגרם למותו של סמ"ר רונן לוברסקי

הבוקר (רביעי) הודיעו כוחות הביטחון כי נסגר החשבון עם המחבל שגרם למותו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל כשהיה בפעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמרי.

יחידת דובדבן בה שירת סמ"ר לוברסקי ז"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי פעלו מאז האירוע לאיתורו של המחבל. לאחר שבפעילות מודיעינית של השב"כ עלה כי החשוד בהשלכת הסלע שהוביל למותו של חייל צה״ל רונן לוברסקי ז״ל בתאריך 24.5.18, הוא אסלאם יוסף אבו חמיד, תושב מחנה הפליטים אמערי ברמאללה, כבן 32. יצאו לוחמי יחידת דובדבן לביתו שבמחנה הפליטים ועצרו אותו.

מהשב"כ נמסר כי במהלך חקירתו התברר כי אסלאם השליך את הסלע שפגע בלוברסקי ז"ל וגרם למותו מגג בניין סמוך. כמו כן, אחיו של אסלאם הינם פעילי חמאס, אשר מימשו בעבר מגוון פיגועים במסגרתם נהרגו ישראלים, ביניהם רכז השב"כ נועם כהן ז"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חקירתו של החשוד נמשכת ועל יתר פרטיה עדיין חל צו איסור פרסום.

בצה"ל אמרו כי ימשיכו לפעול לסיכול טרור מדי יום ולילה בשטחי יהודה ושומרון לאבטחת אזרחי ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת המחבל ואמר, "לפני כמה שבועות נפגע ונהרג לוחם דובדבן, בזמן האבל הגדול הזה אנחנו הבטחנו שנמצא את המחבל שהרג אותו, את רונן לוברסקי ז"ל. היום אני רוצה לברך את צה"ל ואת השב"כ על פעילות מודיעינית-מבצעית מרשימה מאוד. לוחם דובדבן הוא שנהרג ויחידת דובדבן היא שתפסה את המחבל." וציין "אנחנו נמשיך למצות את הדין עם כל מי שמנסה לפגוע ופוגע באזרחי ישראל ובחיילי צה״ל".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר אף הוא כי "אף אחד לא חסין ואף מחבל מתועב לא יחמוק מזרועותיה של מערכת הביטחון. אני שולח שוב את תנחומיי למשפחת לוברסקי היקרה. נמצה את הדין עם המחבל."

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. במדינה מתוקנת היו שוחטים אותו בסלון כמו ששוחטים תרנגולת ומשאירים אותו לפרפר.

  2. לו ההוראה לשמור על חיי המחבלים ולא לפגוע בהם לא הייתה קיימת, לוחם הדובדבן שנהרג היה כיום אתנו!!! דמו על ראשו של מוציא ההוראה !!!!

Back to top button