צרכנות

תמונות שונות וגלריות של עבודות פסיפס

עולם האמנות הוא עולם מיוחד ולו המון צורות… ישנם אמנים המביעים את האמנות שלהם בעזרת מילים, מחזות ספרים או גרפיטי על קירות העולם, אמנים אחרים מביעים את עצמם בעזרת צילום ומצליחים לתפוס רגעים ולהנציח אותם באופן בו כל מתבונן היה רוצה וישנם אמנים המציירים תמונות או עובדים בשיטת הפסיפס. בואו נכיר את הפסיפס או כמו שקוראים לו בלועזית מוזאיקה.

פסיפס – תעודת זהות

הפסיפס, היא אמנות היוצרת תבנית גרפית מפיסות אבן המשובצות בסוגי חומר שונים, כגון מלט למשל, המחבר בין הפיסות ומקבע אותן. בעבר הרחוק, הפסיפס שימש ליצירת חיפויי רצפה לכל מיני מבנים חשובים כגון מבני דת או מבני ציבור וכיום אופי השימוש בפסיפס הוא מגוון עד מאוד. אין באמת כללים לפסיפס וכל אמן בוחר לו את אופי הביטוי שלו, ישנם כאלו שיצרו דמויות ויש כאלו שיעשו שימוש באבנים גדולות או קטנות. רמת האיכות של הפסיפס נמדדת בגודל האבנים וככל שהן קטנות יותר, יוכל האמן לייצר פסיפס בעל עיטורים מורכבים יותר. כיום, תודות לקדמה ולטכנולוגיות הקיימות, ניתן לייצר פסיפסים מסוגים שונים שלא היו קיימים בראשית דרכו של הפסיפס ואפילו פסיפסים דיגיטליים – כולנו מכירים את התמונות הקטנטנות שיוצרות תמונה אחת גדולה.

אמני הפסיפס כיום, מצליחים לייצר פסיפסים מרהיבים ויכולת המשחק בפסיפס היא עצומה. הזכרנו לעיל את המוזאיקה, המיוצרת מהמון תמונות קטנות על מנת לייצר תמונה אחת גדולה וזו היא רק דוגמה אחת לעד כמה עולם הפסיפס התקדם מאז ואין ספק כי מוגדר הוא אמנות לכל דבר ועניין. יש כיום שוק מלא באומנים שעוסקים ומספקים תמונות פסיפס למכירה. וגם אנשים רבים, שאינם אמנים, הנתקלים בהמון חתיכות קטנות של זכוכיות מצוירות או חיפוי שנשבר, ומייצרים לעצמם פסיפס משלהם מבלי להבין את האמנות שבדבר ולכל אלו, אנו רוצים לומר כל הכבוד ותודה על השימוש בפסיפס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אתר "CAYA"
צילום: אתר "CAYA"

פסיפסים מפורסמים מהארץ והעולם

ארץ ישראל לא מפסיקה להפתיע בכל עולם האמנות וכצפוי, התגלו לא מעט פסיפסים מפורסמים כדוגמת הפסיפס שנמצא בבית הכנסת (בבית אלפא) ומציג את גלגל המזלות. עוד בית כנסת בו התגלה פסיפס הוא בית הכנסת הממוקם דווקא בעין גדי. אנו בטוחים שעם השנים, יתגלו עוד ועוד פסיפסים בארצנו הקטנה והיפה. בעולם אי אפשר שלא לציין את הפסיפס בכנסיית איה סופיה או בכנסיית סאן ויטאלה באיטליה ועוד. תוכלו באינטרנט למצוא מאות גלריות של עבודות פסיפס מרשימות וייחודיות במיוחד.

לסיכום, עולם הפסיפס התקדם רבות מאז שנים עברו בו הפסיפס נועד לשמש כחיפוי רצפה ולא מעבר. וגם עכשיו זה ברור כי הפסיפס תפס מקום של כבוד בעולם האמנות וכנראה כאן להישאר. כיום, ניתן לייצר סוגים רבים ושונים ומרהיבים של פסיפסים וישנם לא מעט אמנים המגדירים את עצמם כאמני פסיפס. ניתן לראות עבודות פסיפס המוצגות בשדרות רוטשילד ובמגדל כל בו שלום (בעיר תל אביב), שנוצרו על ידי נחום גוטמן.

הכתבה בחסות "CAYA" אומנות בפסיפס, סדנאות והפעלות בתחום

לאתר הבית : http://www.caya.co.il

 

Back to top button