חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

דיון בוועדת הפנים על תקנות כלי יריה: "אי אפשר לשים ימ"מ בכל שכונה"

ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש מציעה מתווה לתקנות כלי הירייה (הכשרה), לאחר שלא קיבלה את הנוסח שהוצע על ידי המשרד לביטחון פנים, שביקש לשנות את חובת ההכשרה מפעם בשלוש שנים כנהוג היום, לפעם בשנה. "אני לא מוכן שבשלוש שנים תהיה חובה על מחזיק נשק להתאמן שעתיים 3 פעמים וגם לא פעמיים", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש, "זו טרחה מיותרת. לא ראינו חלילה הריגות על ימין ועל שמאל".

הוועדה הציעה מתווה בו קיבלה את הצעת המשרד לביטחון פנים, שמעתה יידרש בעל רישיון חדש לנשק לעבור אימון של 4.5 שעות וירי של 100 כדורים (במקום 50 עד כה), ואז יינתן לו רישיון לשלוש שנים. במהלך השנה השנייה לרישיון יצטרך לעבור אימון ירי מקוצר, של 30 כדורים, ללא תיאוריה (ולא כל שנה אימון בן שעתיים כהצעת המשרד).

השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "לאזרחי ישראל אין זכות להחזיק נשק, בשונה מהחוקה האמריקאית. השר לביטחון פנים הוסמך לקבוע מי זכאי. יש חשש מוצדק שמי שמחזיק נשק שלא לצורך עלול לעשות שימוש לא ראוי. מאז 2015, כשהחל עידן מתקפות טרור היחידים, הבנו שההבדל בין חיים למוות הוא זמן התגובה של כוחות הביטחון. יש תמימות דעים בין אנשי מקצוע שאפשר לייצר זמן תגובה קצר יותר, בעזרת אזרחים נושאי נשק. זה לא אומר שכל אחד צריך לשאת נשק. צריך לתעדף. כל פעם אני פותח עוד קצת – חקלאים מבודדים, בוגרי יחידות מיוחדות שיודעים להשתמש. בודקים אם אין עבר פלילי, ורקע, אבל המדיניות היא להרחיב את מספר נושאי כלי הירייה. לכן צריך להקפיד שאנשים יקבלו הכשרות טובות יותר, על מנת שבעת אירוע לא יפגעו חלילה בעוברי אורח תמימים. כשר יש לי אחריות על האיזון הנדרש בין מספר מחזיקי הנשק להכשרתם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרצל קבלו, ראש אגף כלי ירייה: "התקנות התקפות היום הן משנת 92. המציאות השתנתה. מדיניות השר היא להרחיב את מתן הרישיונות לאוכלוסיות נוספות, ויחד עם זה נכון להציע שינוי בהכשרתם. הצענו במקום אימון פעם בשלוש שנים של שעתיים, אימון ראשוני של 4.5 שעות וכל שנה שעתיים. לא מעט מימשו את זכותם להחזיק נשק, שמים אותו בכספת ולא באים אתו במגע. כשירותם פחות טובה ממי שמתאמן".

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר השדולה למדיניות נשיאת כלי ירייה: "אזרח נושא נשק אינו איום אלא מכפיל כוח. אי אפשר לשים ימ"מ בכל שכונה. להבדיל משרים קודמים השר נכון לשנות מגמה. אזרחים רבים נכונים להתערב בעת התקפת טרור, והם עושים זאת בעזרת גיטרה או מגש פיצה, מקרים שהיו. היו 11 מקרים באזור ירושלים בלבד שאזרחים נושאי נשק הצילו חיים והפסיקו מתקפת טרור".

פולק ישי, מנכ"ל התאחדות האיכרים: "התקנות הן תיקון ראוי ונדרש, אבל בנוסח שהצעתם אין פטור לירי ספורט, שהיה בתקנות הקודמות. אנחנו מתאמנים על אלף כדור". קבלו: "המטווח ידווח לנו באון ליין, ואנחנו נכיר באימונים שלכם במהלך השנה".

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay)

תגובה אחת

  1. לא מבין למה מסתבכים בוועדת הפנים ואיך קומץ אנשים של פחות מעשרות (שהטרור בחיים לא יגיע אליהם) חורצים את דינם של כלל אזרחי המדינה. הכלל המנחה צריך להיות מאוד פשוט. כל מי שצה"ל סמך עליו, וראה בו כשיר מספיק ומספיק טוב כדי לשאת אוטומטי M16, הוא גם מספיק כשיר כדי לשאת נשק אישי להגנה עצמית בחיי היום יום, מוכי הטרור יש לומר, שפוגש אותנו בכל מקום בארץ. פשוט בלי להסתבך. הצטרפו ל-"העמותה לקידום תרבות הנשק בישראל" היחידה שדואגת לזכות האזרח לשאת נשק, חפשו בפייסבוק !

Back to top button