חדשות הארץמבזקים

הנזק לדבוראים מטרור העפיפונים נאמד במאות אלפי ש"ח

במועצת הדבש אומרים היום (שלישי), כי עקב ההצתות בעוטף עזה, נגרם נזק של מאות אלפי שקלים למכוורות של הקיבוצים ארז ויד מרדכי. בהצתות ניזוקו שטחי מרעה בהם הוצבו הכוורות וחלק מהמכוורות נשרפו.

כ- 30 כוורות של יד מרדכי שהוצבו בשטחים החקלאיים של קיבוץ כרמיה נשרפו כליל וכ-30 כוורות נוספות ניצלו על ידי הדבוראים וכיבוי אש. בשריפה בשטחי קיבוץ ארז וניר עם, נשרף שטח חקלאי של כ- 700 דונם ממנו חולצו כמעט רוב הכוורות.

אלון סגרון, דבוראי ממכוורת קיבוץ ארז שחילץ את הכוורות אמר כי "מראה השריפה המכלה את שטחי החקלאות והכוורות הוא קשה במיוחד. במאמץ רב ניצלו חלק מהכוורות, אך הבעיה העיקרית שכרגע אין מקום חלופי להצבת הכוורות שניצלו, לכן תפגע רדיית הדבש המתבצעת בעונה זו. בהמשך יגיעו שמאים לאמוד את גובה הנזקים", אומר סגרון ומוסיף "אלפי כוורות עדיין ממוקמות בשטחי החקלאות בעוטף עזה להאבקת הגידולים החקלאיים ולאגירת דבש, החשופות מדי יום לפגיעה מההצתות. אנו תקווה, כי לא יישרפו עוד כוורות ושטחי מרעה נוספים וכי הממשלה תפצה את הדבוראים והחקלאים שנפגעו מהשריפות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש ציין כי "שטחי החקלאות בעוטף עזה נפגעים פעמיים, פעם אחת בשל השריפות ובפעם השנייה אי יכולת של הדבוראים להציב כוורות בשטחים שרופים ולכן לא מתבצעת האבקה של הגידולים החקלאיים. הדבר מהווה נזק כלכלי לחקלאות וכן לענף הדבש. הכוורות שהוצבו לצורך אגירת דבש נשרפו או הושמדו בחלקן ולא ניתן לשקמן. לכוורות שנותרו בשטח לא תמיד קיימת נגישות, בגלל השריפות ולכן אין אפשרות לבצע רדיית דבש, דבר הגורם נזק נוסף והפסד לדבוראים הנאמד במאות אלפי שקלים. אנו נערכים לבדיקת הנזקים ומקווים, כי ממשלת ישראל תעמוד בהבטחתה לפצות את החקלאים והדבוראים על הנזק הכבד שנגרם עקב ההצתות. אנו במועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים נפעל על מנת שכל הדבוראים שנפגעו, הן במישור הכלכלי והן ברכוש, עקב ההצתות, יקבלו את הפיצוי המתאים. אנו בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום ובהתאם להנחיות מצה"ל וכיבוי האש, מסייעים להצלת כמה שיותר כוורות, בכניסה לאזור ההצבה, לטיפול ושיקום הכוורות או בהעברתן לנקודות הצבה רחוקות מקו השריפות".

צילום: דבוראי אלון סגרון מכוורת ארז

צילום: דבוראי אלון סגרון מכוורת ארז
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח