בריאותחדשות הארץמבזקים

תביעה: הרופאים ביצעו ניתוח מיותר והפכו את המטופל לסיעודי

בימים אלה נדונה תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין חשד לרשלנות רפואית בבית החולים הלל יפה שהפכה את תושב חדרה למטופל סיעודי. ה', תושב חדרה כבן 68 עבר במהלך חופשה בתאילנד אירוע מוחי קל וחש שיתוק זמני ביד ורגל ימין.

ארבעה חודשים לאחר חזרתו ארצה, חש ה' שוב ברע, ואושפז במחלקה הנוירולוגית בביה"ח 'הלל יפה' בחדרה, שם אובחן כמי שסובל מהיצרות קריטית של עורקים בראש מצד ימין וחסימת עורקים משמאל.

על מנת למנוע מצב של הישנות האירוע המוחי – קבעו הרופאים כי ה' יעבור ניתוח לכריתת פני העורק הראשי המספק דם לראש ולצוואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצערו של ה' הניתוח הסתבך, והמנתחים נאלצו לקשור את העורק קרוב לכניסתו לראשו של המטופל. לאחר הניתוח קיבל ה' תרופות להורדת לחץ הדם ושוחרר מביה"ח לביתו.

יום למחרת הובהל ה' לביה"ח 'הלל יפה' עם סימנים לשבץ מוחי קשה – ממנו לא התאושש עד היום. חרף טיפול שיקומי שהוענק למטופל בבית לוינשטיין הוא הפך למשותק בפלג גופו השמאלי, ומוגבל בביצוע פעולות יומיומיות רבות.

ה' פנה לעוה"ד רן שפירא ושמואל קשיוב ממשרד עוה"ד אלמוג – שפירא, אשר הגישו בשמו תביעה לפיצויים במיליוני שקלים נגד משרד הבריאות המפעיל את ביה"ח 'הלל יפה'.

לדברי פרופ' לאוניד לנצברג, מומחה לכירורגיה כללית וכלי דם שחוות דעתו צורפה לתביעה, הצוות הרפואי לא הציע לה' את האופציה לעבור צינתור במקום הליך ניתוחי – ובכך שלל ממנו את זכותו על גופו.

הנוירולוג ד"ר וידנפלד קבע בחוות דעתו שגם היא צורפה לתביעה – כי "הטיפול האגרסיבי בתרופות נוגדות קרישה להורדת לחץ הדם הפחית את זרימת הדם למוח, והעלה הסיכון לדמם מוחי ולפגיעה באספקת הדם למוח".

מהמרכז הרפואי הלל יפה נמסר בתגובה "בית החולים פעל באופן הרפואי הנדרש במקרה של המטופל דנן. הפעולה בוצעה על ידי מומחים בעלי שם. בשל חובת סודיות רפואית ובשל העובדה כי המקרה נידון כעת בבית המשפט, בית החולים יגיב בערכאות המתאימות."

בית החולים הלל יפה בחדרה | צילום: ויקיפדיה
Back to top button