חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

פרסום ראשון: צה"ל פנה לסיוע מקהילת הטיסנאים בתעשייה האווירית

טרור העפיפונים בעוטף עזה נמשך. משירותי הכבאות במחוז דרום נמסר כי במהלך היום (שישי) פעלו למעלה מ-60 כבאים בכ-45 אירועי שריפות שנגרמו כתוצאה מהצתת עפיפוני ובלוני תבערה בעוטף עזה.

בצה"ל פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות לתופעה המסוכנת שגורמת לסכנת חיי אדם ולנזק כלכלי אדיר בעיקר לחקלאים בעוטף עזה שהאש מכלה את שדותיהם. עד כה נמצא פתרון באמצעות רחפנים שהתברר כיעיל ואפקטיבי אך לא ב-100%. לפני מספר ימים חשף שר הביטחון אביגדור ליברמן כי מתוך 600 עפיפוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה לישראל הצליח צה"ל לסכל 400 חדירות ו-198 נפלו בשטח הארץ וגרמו לשריפות.

כעת אנו מפרסמים לראשונה כי צה"ל פנה למספר גורמים בניסיון לקבל עזרה למציאת פתרון שישים סוף לתופעה. בין היתר הוא פנה לעובדי התעשייה האווירית ובעיקר לקהילת הטיסנאים. בהודעה שפרסם נכתב:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"קול קורא לכל הטיסנאים. ביום *** הקרוב תאריך *** בשעה *** תתקיים אסיפה מיוחדת של כל מי שמעוניין לתרום מהידע והניסיון שלו להילחם בטרור העפיפונים מעזה. המפגש ייערך ב*** בהרצליה, וינכחו בו מס' קצינים בכירים מתחומים שונים אשר עוסקים בנושא. מטרת המפגש להציג בפני המשתתפים את סוגי האיומים השונים והמתפתחים בגזרה, ולרתום את הידע אשר קיים אצל קהילת הטיסנאים על כל רבדיה, למלחמה בטרור מסוג זה. בפגישה יוצגו פתרונות קיימים ויתקיים דיון פתוח עם רעיונות אשר יש לכל אחד מאיתנו בכדי לשכלל את המענה. נציגי הצבא מציבים 2 אתגרים משמעותיים אשר עימם הם מתמודדים. האחד – פתרונות טכנולוגיים לטרור העפיפונים, כדוגמת הרייסרים אשר מתמודדים בהצלחה רבה עם העפיפונים, והאחר פתרונות הקשורים בבניין כח האדם אשר יסייע לצבא להתמודד עם התופעה. כל אחד מאיתנו יכול לסייע, וכל דעה חשובה. אמנם רוב התעשייה הבטחונית עוסקת כיום בחיפוש אחר פתרון ארוך טווח, אך גם קציני הצבא סבורים שלעתים הפתרון הוא פשוט והידע לא בהכרח נמצא בתעשיות, אלא בקהילות מסוג שלנו. כולם מוזמנים ללא כל מגבלה, וטובת הצבא והביטחון קודמת לכל שיקול אחר בנושא זה. משך המפגש כשעתיים עד שלוש שעות, ותכלול דבר נציגי צה"ל, ודיון פתוח של כולם. מבקש מכל אחד מכם להקדיש מחשבה לנושא ולהגיע למפגש להקשיב, להשתתף ולהביע רעיון או דעה באופן מסודר ומכובד. ***** עומד בארגון הנושא ויש לעמוד מולו בקשר לכל שאלה. מקווים לראותכם שם. יש כיבוד… נתראה."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח