חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מסע "בדרכי האריות": 36 שעות בנופיה הקסומים של ארץ התנ"ך

הערב (חמישי) הגיע לסיומו מסע "בדרכי אריות" של חטיבת כפיר. ביומיים האחרונים, צעדו מפקדיי ולוחמי החטיבה בשבילי אזור יהודה ושומרון וביקרו במקומות עליהם הם מגנים יומם ולילה. במסגרת המסע, צעדה כלל החטיבה בשלל נתיבי מורשת ודרכים בעלי מורשת חטיבתית והיסטורית, בהם עברו הדרכות ערכיות והיסטוריות.

את המסע הובילו מפקדי החטיבה ולכל אורכו הציגו בפני החיילים את מורשת החטיבה המפוארת, החל ממבצע חומת מגן, דרך מבצע שובו אחים ועד אירועי גודל השעה. בפני הצועדים הוצגו מורשות הקרב החטיבתיות, מורשות המשקפות את רוחה ואת ערכיה של החטיבה.

מלבד הצעדה המרגשת, התקיימו שני ערבי מורשת ייחודים בהם לקחו חלק מפקדי עבר ובכירים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את סיום המסע ציינה החטיבה בערב מורשת חטיבתי בכותל המערבי בנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן.

בטקס הסיום אמר מפקד החטיבה, אלוף-משנה ציון רצון: "גם עתה, לאחר 70 שנה של עצמאות, עם ישראל נמצא במערכה ואנחנו עדיין נאלצים להילחם על זכותנו לחיות בארץ הזו. למרות כל זאת אנו עומדים כאן היום בגאווה גדולה, בכותל המערבי, בבירתנו הנצחית בירושלים, במדינת ישראל הפורחת והמשגשגת – עכשיו ולעולם, האתגרים העומדים בפנינו והמורשת המפוארת של עמנו מזכירים לנו יום יום שעה שעה את תפקידנו כחטיבת כפיר, חטיבה סדירה בחוד החנית של צה"ל, להיות חלק מצבא איתן המאפשר לעמו לחיות בבטחה בארצו. לכן, נמשיך להתאמן בקדחתנות למלחמה, לפתח את אנשינו למצוינות ומקצועיות, להכין את לוחמינו לניצחון ולכל מפגש עם אויב. יחד כולנו נמשיך 'להילחם בטרור ולהגן על הבית' במומחיות, במקצועיות, בנחישות, בגאווה ומתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, סיכם את המסע במילים ואמר כי: "במסע המשמעותי 'בדרכי אריות' שעשיתם ב-36 השעות האחרונות, סיירתם בנופיה הקסומים של ארץ התנ"ך, צעדתם בנתיבי המורשת המפוארים של חטיבת כפיר, שמעתם על צל"שים ומורשת הקרב החטיבתית. שוחחתם על ערכי צה"ל – ערכי החטיבה, על הדבקות במשימה, חתירה למגע ולניצחון, הנחישות, ההתמדה והשליחות מחד ועל המקצועיות , והשמירה על טוהר הנשק , המידתיות, הרעות והאחראיות מאידך, למדתם שמדובר בערכים שמשלימים זה את זה."

אלוף פדן הוסיף כי "חטיבת כפיר חטיבת חיל הרגלים הגדולה בצה"ל, שמבצעת את מרבית המעצרים והפעילות המבצעית ביהודה ושומרון, מצטיינת בכך, משלבת בצורה ראויה להערכה בין חתירה למגע לטוהר הנשק, בין נחישות למקצועיות ובין שליחות לאחריות, ועל כך מגיעה לכם הערכה רבה והצדעה."

הוא ציין כי "אנו נמצאים בעיצומו של חודש הרמדאן, כוחותינו ובהם לוחמי החטיבה מבצעים פעולות סיכול רבות מידי לילה לצד פעולות ההגנה האלה שמאפשרות לנו לשמור על מרקם החיים ולאפשר חופש פולחן לכל הדתות, מאפשרות ביטחון, איכות חיים, מונעות הסלמה ומאפשרות שגשוג ביהודה ושומרון.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח