חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

מפקד פיקוד הדרום הנכנס אלוף הרצי הלוי יחליף את אלוף אייל זמיר

היום (רביעי), התקיים טקס החלפת מפקד פיקוד הדרום בבסיס פיקוד הדרום בבאר שבע. טקס ההחלפה נערך במעמד המטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף הרצי הלוי וחברי פורום המטה הכללי.

אלוף הרצי הלוי מחליף בתפקידו את אלוף אייל זמיר, אשר כיהן בתפקיד במהלך שנתיים ושבעה חודשים.

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אמר בטקס כי "פיקוד הדרום נדרש בשבועות האחרונים להתמודד מול מגוון רחב של התקפות טרור, להגן על תושבי הדרום, לפעול בעוצמה לסיכול מאמצי טרור ולאפשר ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי הדרום. בשעה שארגון החמאס בוחר להשקיע את משאביו בניסיונות חדירה לשטחי מדינת ישראל ומעודד פיגועים בחסות הפרות סדר אלימות, מהווים אתם, מפקדי צה״ל וחייליו – את חומת המגן של המדינה. אתם שמבטיחים לתושבי הדרום ולמדינת ישראל כולה שגרת חיים של ביטחון ושל פריחה והתפתחות. אייל, כשלוש שנות פיקוד על הזירה הדרומית מגיעות היום לסיומן. במהלכן ראיתי אותך פועל ביצירתיות, בנחישות ובאחריות רבה מול האיומים העכשוויים ובו בזמן – דוחף לפתרונות ארוכי טווח שישפיעו על פיקוד הדרום לשנים רבות. התמודדות הפיקוד עם המנהור ההתקפי לשטח מדינת ישראל היא דוגמה למחשבה עמוקה, לתכנון מוקפד ולביצוע יצירתי ונחוש שמביא להישגים חסרי תקדים. בניית המכשול סביב רצועת עזה יספק ביטחון משופר יותר, לצד חיזוק היחסים הביטחוניים לאורך גבול השלום עם עמיתינו המצריים. כעת, האחריות להובלת הפיקוד עוברת לידיך – אלוף הרצי הלוי, לאורך שנותיך הרבות כלוחם וכמפקד – זכית להכיר מקרוב את אתגרי הדרום בשלל תפקידים ותפקידך האחרון כראש אגף המודיעין – תפקיד שבו נדרשת להתבונן על אתגרי השעה בראייה רחבה, ולשאת באחריות ליכולתו של צה״ל להימצא בעליונות מודיעינית, להתריע מפני אויב, להגן ולהכריע. חיילים ומפקדים, האתגרים הרבים שמולם ניצב הפיקוד בעת האחרונה – מטרור במסווה, הפגנות אזרחיות ועד לניסיונות ירי רקטי אל עבר יישובי עוטף עזה, שבים ומבהירים את אחריותנו להיות במוכנות מתמדת למצוא פתרונות לכל סוג של איום וטרור ולחזק את העורף הישראלי בשגרה ובחירום. כארבע שנים לאחר מערכת 'צוק איתן' המשימה לא הושלמה, היא תושלם רק לאחר השבתם של סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זיכרונם לברכה לקבר ישראל. יחד – נמשיך לממש את ייעודו בן שבעים השנים של צבא ההגנה לישראל ולבצע את הפעילות הנדרשת כדי לאפשר מציאות ביטחונית טובה לאורך זמן, לממש את משימת ההגנה ולהכריע כל אויב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

 

 

צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד דרום היוצא, אלוף אייל זמיר: "לפני כשלוש שנים נכנסתי לתפקיד מפקד פיקוד הדרום בתחושת אחריות כבדה, ולצידה זכות גדולה. הייעוד ברור מאוד – להגן על גבולות הדרום ואזרחי המדינה אך המשימה מורכבת. העשייה במגוון תחומים אינה פוסקת ודורשת דריכות ומתח מבצעי קבוע ומתמשך. 'מנצח מי שמנצל את הזמן לטובתו ומתכונן' – במהלך השנים האחרונות פיקוד הדרום שם בראש סדר העדיפויות את שיפור מוכנותו למלחמה ולכך אנו ערוכים, מימשנו את משימות הביטחון השוטף וסיכלנו איומים בגבולות ארוכים ומאתגרים, פגענו ועיכבנו תהליכי בניין הכוח של האויב. חובה עלינו להפיק לקחים ולספק מענה מיטבי מול כל מנעד האיומים קטנים כגדולים – זוהי משימתנו וזוהי חובתנו ובמקום בו היא לא מתקיימת מלווה אותנו תחושת כישלון ורצון להשתפר. פעלנו וכך נמשיך מתוך תחושת מחויבות בשיתוף פעולה הדוק עם תושבי הדרום והנהגתם. צה"ל חזק ובעל אורך נשימה – דפוס פעולה טרוריסטי זה, יוכרע כפי שהכרענו טרור בעבר בזכות נחישות, עוצמה ודבקות במטרה. כוחותינו שנפרסו בגבול פעלו למימוש המשימה באופן מיטבי. ראש המטה הכללי, אני מודה לך על הזכות שניתנה לי לפקד על פיקוד הדרום, על היכולות להשפיע הן כחבר בפורום מטה הכללי ובעיצוב התהליכים בפיקוד הדרום, על חופש פעולה והגיבוי האמון. הרצי – אין לי ספק שתוביל את הפיקוד ביד איתנה ותחזק אותו, שנינו מבינים שהיציבות שברירית ויש להמשיך במלאכת המוכנות. אני מאחל לך הצלחה בתפקיד".

צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד דרום הנכנס, אלוף הרצי הלוי: "אני מקבל היום את הפיקוד על פיקוד הדרום של צה"ל ועימו את האחריות לביטחון תושבי הדרום. אתמול, לפני חמישים ואחת שנה, יצא פיקוד הדרום למלחמת ששת הימים בה לחם בסיני ובעזה בהצלחה רבה. כאז, כך היום, אחריות המפקדים, דבקות במשימה לאור המטרה, תעוזה ומקצועיות הם הבסיס להצלחה. האתגרים בגזרת הפיקוד רבים ומורכבים, באוויר, בים, ביבשה ומתחת לה. נמשיך להתמודד עימם בחשיבה עמוקה ויצירתית, במקצועיות ועל בסיס ערכי איתן. בעולמנו המשתנה במהירות, להצלחה במלחמה ובשגרה ישנם תנאים הכרחיים ברורים: אנשים טובים, תפיסות ותכניות מתאימות, אימונים איכותיים וחשיבה. על כל אלה נשקוד. הישגים רבים הושגו בגזרת הפיקוד בשנים האחרונות – אייל, אני מודה לך בשם כל המפקדים והחיילים בפיקוד על עשייה איכותית ואחראית. ראש המטה הכללי, אני מודה לך על האמון בבחירתי לתפקיד. פיקוד הדרום על מפקדיו וחייליו ימשיך במשימותיו ויחפש כל דרך להגן על גבולותיה של מדינת ישראל ולהיערך למגוון תרחישים אפשריים".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח