חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

תעלה היום להצבעה הצעת חוק "הגבלת כהונת ראשי ערים"

על רקע ריבוי פרשיות השחיתות ברשויות המקומיות כך שבבחירות המקומיות הקרובות ירוצו 12 ראשי ערים החשודים בפלילים, תעלה היום להצבעה הצעת חוק "הגבלת כהונת ראשי ערים" של יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון.

לפי הצעת החוק, ראשי ערים שכיהנו שתי כהונות רצופות (10 שנים), יחויבו בתקופת צינון של 4 שנים לפני שיוכלו להתמודד שוב לראשות העיר.  

ח"כ גילאון שכיהן בסגן ראש עיריית אשדוד, הסביר: "מפת השחיתויות ברשויות המקומיות מתפשטת. משך הכהונה הוא מרכיב מרכזי במעורבות בשחיתות של ראשי הערים החולשים על העיריות ועל הכסף הגדול שמתגלגל ברחובות. הגבלת מספר הקדנציות תאפשר פיקוח ורגולציה ובטווח הארוך תחזיר את האמון במערכת, שנמצאת בירידה מתמדת"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף כי "מי שמחויב לערכי הדמוקרטיה, ניקיון כפיים ויושרה, צריך לעמוד על המשמר כל הזמן ולייצר תהליכים שיגבילו ויצמצמו את האפשרויות להתפתחות השחיתות והריקבון. ללא יצירת מנגנונים שיפחיתו את ריכוז הכוח ויגבירו את השקיפות, המצב רק יהיה קשה יותר. החוק הוא צעד בכיוון הנכון והוא אחד מתוך שורה של צעדים שצריך לבצע כדי להלחם בנגע השחיתות. ראש עיר שלא הספיק ב-10 שנים לממש את המדיניות שלו, לא יממש אותה כנראה גם בקדנציות הבאות".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון – צילום: מתוך פייסבוק
Back to top button