חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הבנק העולמי משקיע 16 מיליון דולר בתמיכה במגזר העסקי הפלסטיני

מול הסכסוך המתמשך, הדשדוש הכלכלי וחוסר היציבות, הבנק העולמי השיק שני פרויקטים חדשים בשטחים שנועדו לחזק את הכלכלה הדיגיטלית ולשמש כמקור ליצירת אפשרויות תעסוקה חדשות שהפלסטינים זקוקים להן, בעיקר לנשים צעירות וגברים צעירים.

פרוייקט "פיתוח היזמות במגזר הפרטי" של הבנק העולמי ימומן במענק של 13 מיליון דולר; הפרויקט יתמקד בהנגשת חברות סטרט-אפ פלסטיניות להכשרה ולאשראי. פרוייקט "שיפור הניהול הפיננסי הציבורי" של הבנק ימומן במענק של 3 מיליון ; הפרוייקט מיועד לעודד שיתוף של המגזר הפרטי באספקת שירותים ציבוריים.

"למגזר הפרטי יש מקום מרכזי בעתיד הכלכלי-חברתי של הגדה המערבית ורצועת עזה, אזור שכרגע סובל מהיעדר אפשרויות תעסוקה, בעיקר לצעירים ולנשים", אומרת מרינה ווס, מנהלת המדינה של הבנק העולמי בגדה המערבית ורצועת עזה, "פיתוח התרבות העסקית הדיגיטלית יאפשר לפלסטינים להתגבר על האתגרים המתמשכים הניצבים בפניהם, כמו הגבלות התנועה, ולסייע בהורדת רמת האבטלה הגבוהה. בנוסף, עידוד המגזר העסקי להשתתף באספקת שירותים ציבוריים יאפשר להגדיל את היקף הפתרונות הפרטיים לפיתוח המגזר הציבורי ולייעל את השימוש בשירותים הציבוריים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרויקט "פיתוח היזמות במגזר הפרטי" יתמוך בפיתוח היזמות העסקית כמנוע חשוב בפיתוחה של כלכלה דיגיטלית וביצירת מקומות עבודה חדשים. הפרויקט יסייע ביצירת המדיניות המתאימה לבניית סביבה רגולטורית שבה עסקים יכולים לשגשג, כולל פיתוח של טכנולוגיות תשתית שיאפשרו אוטומציה של הרישוי העסקי. מיכון הרישוי העסקי יהפוך אותו להיות שקוף ומסודר יותר ויחסוך ליזמים זמן וכסף. הפרויקט יספק תמיכה טכנית למשקיעים פרטיים ("מלאכים") שיאפשר להם לתרום תרומה מכרעת להתגברות על המחסור בהון עצמי של חברות סטארט-אפ פלסטיניות ועסקים פלסטיניים בתחילת דרכם. לצד החיבור בין היזמים למקורות המימון, המטרה תהיה ליצור קשרי שוק בינם לבין קהילות ערביות במדינות השכנות כדי לפתוח להם דרך לשוקים האזוריים והזרים.

הפרויקט יכלול גם פיתוח של מודל עסקי לתוכנית להקמת מרכז למיקור חוץ ברצועת עזה. הפיילוט יתבצע באמצעות ארגון "GGateway" – ארגון הפועל ברצועה לחיזוק העסקים והפעילות הדיגיטלית. הארגון יכשיר סטודנטים להנדסת תוכנה ויעניק להם התנסות מקצועית של שנתיים באמצעות מערך מיקור החוץ והייעוץ שלו. הארגון מתמקד כיום בהכשרת נשים בענף התוכנה, שכיום מקבלות כ-40% מכלל ההכשרות שהוא מעביר.

פרוייקט "שיפור הניהול הפיננסי" ימומן במימון משותף של האיחוד האירופי וממשלת דנמרק, שיתרמו לתקציבו חצי מיליון דולר. הפרויקט יתמוך בשיפור הפיננסי של הרשות הפלסטינית, וייצור אפשרויות חדשות למגזר העסקי. שיפור מערך הרכש של הרש"פ ישפר את זמני התשלום שלה לספקים – עניין מהותי עבור המגזר העסקי. הפלסטינים ירוויחו גם משיפור האפשרויות למגזר הפרטי וגם מייעול השירותים הציבוריים.

"הפרוייקט יניע מקורות פיתוח מקומיים ויחזק את האמון של המגזר הפרטי בזמני התשלום ובעקביות של המגזר הציבורי, שהם חיוניים להגדלת ההשקעה הפרטית, במיוחד בענפים שבהם הרשות הפלסטינית היא עדיין הלקוח המרכזי שלו, כמו ענף האנרגיה", מוסיפה ווס.

הבנק העולמי (קרדיט: publika.md)
Back to top button