בריאותחדשות הארץמבזקים

החייאה וצנתור דחוף הצילו את חייו של הגולש

ביום שישי בבוקר הובהל למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה דן בולזוני בן ה- 47, לאחר שאיבד את הכרתו רגע אחרי שיצא מהמים בחוף שדות ים. פרופ' שמחה מיזל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב של "הלל יפה", שביצע את הצנתור הבהול: העובדה שזכה להחייאה בו במקום, טופל ביעילות על ידי צוות ניידת טיפול נמרץ, הועבר אלינו במהירות וצונתר בדחיפות – הצילה את חייו. 3 צמתים שלכל אחד תפקיד חשוב ומהותי.

"רצף של ניסים", כך מגדיר אח של דן בולזוני, רון, את מה שעבר על אחיו, תושב פרדס חנה- כרכור ביום שישי האחרון. דן, נשוי  ואב לבן (ועוד אחד בדרך), יצא לגלוש בחוף שדות ים ביום שישי בבוקר. כשיצא מהמים התמוטט בשל דום לב.

מדריך ספורט ימי מקומי בשם שחף שיר, שנקרא למקום על ידי בחורה שחזתה בהתמוטטות של דן, החל בביצוע החייאה, ואמבולנס הוזעק למקום. ל"הלל יפה" הגיע דן כשהוא מונשם וללא הכרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"דן הגיע אלינו ומיד זיהינו כי מדובר באוטם שריר לב חד המחייב צנתור מידי", מסביר פרופ' שמחה מיזל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב שלה מרכז הרפואי הלל יפה. "הוא הובהל לחדר הצנתורים ובצנתור נראתה חסימה מלאה בעורק מרכזי בלב שטופלה בהתאם ובמהירות".

לאחר הצנתור, דן היה עדיין מחוסר הכרה, אך ביום המחרת כבר התעורר, התאושש, והיום הוא כבר מסתובב במחלקה ומלבד מה שמספרים לו – אינו זוכר דבר.

פרופ' מיזל מדגיש ומציין כי ההחייאה שנעשתה בשטח מיד עם ההתמוטטות של דן, ובהמשך פינוי המהיר על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים, בצירוף הצנתור הדחוף היו רצף התרחשויות שללא ספק שבלעדיהן הדברים היו יכולים להיגמר אחרת.

"זהו אחד מהמקרים של אוטם שריר לב מהחריפים שראיתי, במיוחד בגבר צעיר ובריא, שעוסק בספורט", מסביר פרופ' מיזל, "עם זאת, המסר המרכזי של פרופ' מיזל הוא נושא ההחייאה בשטח על  ידי מה שקרוי "עובר אורח מזדמן שעבר קורס החייאה בסיסית: " הצעיר שביצע בו את ההחייאה הראשונית ללא ספק עשה את ההבדל. דן מתאושש כעת, אבל לא חווה כמעט שום נזק, זאת בשל הטיפול שקיבל בשטח והעובדה שהגיע לצנתור במהירות".

דן, מבחינתו, מודה לצוות המטפל במרכז הרפואי הלל יפה, ובוודאי לשחף שביצע בו את ההחייאה על החוף, כמו גם לצוות מד"א: "המשפחה שלי כבר דיברה איתו והוא אפילו שלח לי מסר מרגש בוואטאפ דרכם שהוא שמח שאני בסדר", הוא מספר. עכשיו רק נשאר לדן להמשיך את ההתאוששות ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי ולהשתחרר לביתו. יש לו אישה בהיריון וילד שצריכים אותו.

צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

2 תגובות

  1. נכון מה שהרופא אמר,בדגש על שחף,הבחור הציל את חייו ללא ספק,ללא החיאה המידיית הזו,הוא לא היה שורד עד הגעת הנטן.

  2. אני חושב שחייבים להכניס בבתי הספר קורס החייאה. כל אדם במדינת ישראל צריך לדעת לבצע החייאה. גם במקומות העבודה לחייב את המעסיקים להוציא את העובדים לקורס.

Back to top button