חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צעק עמוק הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית על מותו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, "אנחנו מביעים הבוקר צער עמוק על פטירתו של סמל ראשון רונן לוברסקי ז"ל. רונן הוא לוחם יחידת דובדבן. הוא נפצע אנושות במהלך פעילות מבצעית בשבוע שעבר ברמאללה. דובדבן היא יחידה מפוארת שתרמה ותורמת רבות לביטחון ישראל ולהצלת חייהם של אזרחי ישראל."

נתניהו אף שלח תנחומים לשר כחלון על מות אימו, "בבוקר הזה אנחנו שולחים תנחומים לחברנו משה כחלון ולכל משפחת כחלון, על פטירתה של אם המשפחה האהובה מיסה. מיסה הקימה משפחה לתפארת – שבעה ילדים – והייתה חדורה באהבת ישראל. היא טיפלה במסירות בחיילי צבא הגנה לישראל. היא הייתה ממקימי המזנון המיתולוגי בצומת אולגה והייתה ידועה כאם החיילים. אני מעריך שאלפי חיילים, אולי רבבות חיילים, במהלך השנים ידעו להעריך אותה ולהוקיר אותה ואנחנו מבטאים כאן לא רק את רחשי הלב של חברי הממשלה אלא של רבים בעם ישראל."

נתניהו התייחס לנושא האיראני ואמר, "בסוף השבוע שוחחתי עם מזכיר המדינה מייק פומפאו. אמרתי לו שאני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהממשל האמריקני מגלה נגד הסכם הגרעין עם איראן, ונגד התוקפנות האיראנית באזורנו. המשטר בטהרן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון. והמערכה נגד תוקפנות שלו לא הסתיימה, אנחנו עדיין בתוכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו שב והדגיש כי ישראל נחושה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני והתבססות בסוריה, "אנו פועלים כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. במקביל אנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה נגדנו, וכן אנחנו גם פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון. כל הנשק הזה מיועד נגד מדינת ישראל וזכותנו, מתוקף הזכות להגנה עצמית, למנוע את ייצורו או העברתו."

בנוגע למצב ברצועת עזה ולתקיפת צה"ל אמש והבוקר אמר נתניהו כי "לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה. חיל האוויר תקף אמש מטרות טרור בעומק הרצועה. והיום, לאחר שכוחותינו נטרלו מטען חבלה על הגדר, שוב הם פעלו נגד מטרות חמאס בקו המגע." נתניהו הוסיף כי "צה"ל וכוחות הביטחון פועלים סביב השעון כדי להגן על מדינת ישראל, להגן על אזרחי ישראל, ולהגן על גבולות ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו – צילום: קובי גדעון, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח