איראןמבזקיםרצועת עזה

שב"כ: איראן מממנת את חמאס למטרת הפעילות האלימה בגבול רצועת עזה

חודרים מרצועת עזה אשר נעצרו ונחקרו בשב"כ: כך פועלת הזרוע הצבאית של חמאס לעידוד פעילות אלימה וטרור באזור הגדר ברצועת עזה. ממידע של שירות הביטחון הכללי, עולה כי חמאס מעודדת ושולחת מטעמה מפגינים לגזרת הגדר, למטרת פעילות אלימות ופגיעה בתשתיות הביטחון. בנוסף עלה כי איראן מעבירה מימון עבור החמאס, למטרת הפעילות האלימה בגזרת הגדר ברצועת עזה.

על פי המידע שהתקבל מחקירות פלסטינים מרצועת עזה אשר נעצרו לאחר חדירתם לישראל: ב-29/4/18 נעצר יחיא עיג׳לה, בן 19 , תושב העיר עזה, פעיל בארגון הטרור חמאס, עת עשה דרכו לישראל לצורך גניבת מצלמת אבטחה וכן לצורך חיתוך הגדר לאורך רצועת עזה.

במסגרת חקירתו בשב"כ עלה כי החמאס מתדרכת את פעיליה לחתוך את הגדר ולגנוב את מצלמות האבטחה על מנת לסייע במשיכתה והפלתה של הגדר וכן לשבש את פעילות צה"ל לקראת "יום הנכבה". ארגון החמאס ברצועה דואג כי הפעילות תשוקף לתקשורת כהתקוממות עממית ולא כפעילות אלימה המובלת על ידי פעיליו. פעילי החמאס, המוטמעים בין אזרחי רצועת עזה, לוקחים חלק פעיל בפעילויות המחאה האלימות לאורך הגדר בכל ימי השישי, כאשר הפעילים נושאים עמם בקבוקי בנזין, סכין ומספרי ברזל / קאטר גדול. תפקידי פעילי החמאס בפעילויות אלו הוא לספק צמיגים לאזרחי רצועת עזה ולסייע בהבערתם, במטרה ליצור מסך עשן סמיך ככל שניתן, להתסיס את תושבי הרצועה, במטרה להביא לשכנועם לחדור לתוך שטח ישראל, לסייע בידויי בקבוקי תבערה ולהכין עפיפוני תבערה ומסירתם לפעילים האלימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הפגנות והתפרעויות הבוקר בגבול רצועת עזה
הפגנות והתפרעויות הבוקר בגבול רצועת עזה
הפגנות והתפרעויות הבוקר בגבול רצועת עזה

עוד עולה מהחקירה כי קיים איסור לפעילי הטרור של חמאס עצמם להתקרב לגדר, מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על ידי כוחות צה"ל, אלא אם הגדר נופלת ואז עליהם להיכנס חמושים לישראל בחסות ההמון ולבצע פיגועים.

סלים אבו דאהר, תושב רצועת עזה, סיפר בחקירתו כיצד פעילי חמאס לבושים בגדים אזרחים מספקים חומרי תבערה. ב-28/4/18 נעצר סלים אבו דאהר, בן 21, תושב רצועת עזה אשר חדר לישראל במטרה לשרוף שדות וחורשות.

מחקירתו בשב"כ עלה כי ארגון החמאס מממן את הפעילות האלימה, במסגרתה נשלחים עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל. במסגרת החקירה עלה כי פעילי החמאס מסתובבים בקרב הפעילים האלימים כשהם לבושים בבגדים אזרחיים ומספקים את הבנזין עבור עפיפוני התבערה, זאת במטרה להצית ולשרוף את השדות בשטחי ישראל

נחקר נוסף סיפר בחקירתו כיצד חמאס מעודדת ילדים ונערים לחצות את הגדר.

ב-4/5/18 נתפסו ע"י כוחות צה"ל שלושה פלסטינים תושבי רצועת עזה לאחר שחצו את גדר המערכת לעבר מדינת ישראל. אחד החודרים מסר בתחקורו בשב"כ כי פעילי חמאס בלבוש אזרחי, מעודדים ילדים לנסות ולחצות את גדר המערכת לצורך גניבת ציוד צה"לי.

כך, באירוע שהתרחש ביום 4.5.18, נפצע נער בן 13 עת לקח חלק בחדירה לשטח ישראל לטובת גניבת מצלמת אבטחה במעבר קרני, מזרחית לעיר עזה. מדובר בעדות לניצול הציני של ילדים ואזרחים תמימים ע"י חמאס, תוך סיכון חייהם, לצרכי השחתת וגניבת ציוד ותשתיות אזרחיות וביטחוניות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "צה"ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול באופן נחרץ לסיכול כל ניסיון חדירה לתחומי מדינת ישראל במטרה להגן על ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה." אמרו היום בשב"כ.

צילום: תקשורת שב"כ
צילום: תקשורת שב"כ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח