חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

כחלון: עפיפוני התבערה בעוטף עזה – טרור לכל דבר ועניין

עפיפוני התבערה הנשלחים מרצועת עזה הפכו בתקופה האחרונה באיום של ממש אשר גרמו עד כה לנזק כלכלי כבד מאוד הנאמד במיליוני שקלים. את עיקר הנזק סופגים החקלאים ששדותיהם עולים באש, מדובר במאות דונמים שנשרפו עד היום כתוצאה מעפיפוני התבערה.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, משה כחלון, הגיע הבוקר (ראשון) לסיור בשדות שנשרפו בעקבות עפיפוני התבערה בעוטף עזה יחד עם ראשי המועצות גדי ירקוני (אשכול), שי חג'ג' (מרחבים) ויאיר פרג'ון (חוף אשקלון).

על רקע השדות השרופים אמר השר כחלון: "הגענו לכאן הבוקר יחד עם צוות של מס רכוש ועם ראשי הרשויות בעוטף עזה כדי לאמוד מקרוב את הנזקים שנגרמו כתוצאה מטרור העפיפונים. ראשית, אני רוצה לומר שצריך לראות בזה טרור לכל דבר. אנחנו שמחים שלצה"ל כבר יש את התשובה. לא היה לנו ספק שצה"ל יידע לטפל בזה. אנחנו סומכים על צה"ל ומגבים אותו. אנחנו נעמוד לימין היישובים גם בנושא הפיצויים ובכלל בכל נושא החקלאות. אנו רואים בכם חלוצים ששומרים על הקרקעות ומפתחים את הארץ הזאת ואנחנו נעמוד לרשותכם בכל נושא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רפי בביאן

השר כחלון הוסיף "אנחנו רואים שיש סכסוך פנימי בין רמאללה לעזה. רמאללה סגרה לעזה את הברזים ובעצם מרעיבה אותם והם מביעים את הזעם לכיוון שלנו. הם רוצים לסבך אותנו בתקריות בינלאומיות שישפיעו עלינו. הצבא שלנו ממגר את זה. הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, הערכי והמקצועי ביותר. אנחנו ככל שיהיה אנחנו נתגבר גם על זה. הפיצויים ישולמו במלואם ובמהירות הגבוהה ביותר, הם כבר מקבלים את הטיפול הטוב ביותר על ידי אנשי רשות המיסים. אין שום סיבה שחקלאי שדישן והשקה, כשמגיע הקציר הוא לא יוכל להרוויח מהיבול. הפיצוי הוא יותר מנטאלי מאשר כלכלי. הכסף הוא הבעיה הכי קטנה כאן. יש פה אנשים בקו הראשון של מדינת ישראל וצריך לחזק אותם. הצבא השתלט על האירוע ואין לי ספק שבימים הקרובים כל נושא העפיפונים ימוגר. אני קורא מכאן לכולם תנו לצה"ל לעשות את העבודה. אני בקשר עם מפקדי צה"ל – יש פתרונות ואין לי ספק שבימים הקרובים זה ימוגר."

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' הודה לשר על ביקורו ועל הענקת הפיצויים והתייחס למצב החקלאות בעוטף עזה ובישראל בכלל. "הלב נשרף כל הצתה מחדש. אנו סומכים על צה"ל ובטוחים שידע להתמודד עם הטרור הפרימיטיבי הזה. הפרחת עפיפונים זהה לשיגור רקטה, וההשלכות מסוכנות. לא מדובר כאן רק בפיצוי כספי, אלא בחיזוק מנטלי לחקלאות באזור הזה."

חג'ג' העלה את סוגיית קביעת המדיניות לשימוש בקרקע החקלאית. "עיבוד עד התלם האחרון זו לא קלישאה, אלא הלכה למעשה. אנחנו עומדים כאן, מול השדות השרופים ורואים את הבתים בעזה. לפני שנתיים התכנסה וועדה מטעם מינהל מקרקעי ישראל לקביעת שימושים בקרקע החקלאית. מדובר בשדות התבואה, הצמודים לרצועת עזה, אלה שאנחנו רואים שרופים מול עינינו. לצערנו, עד היום לא פורסמו מסקנות הוועדה ואנו מבקשים מכבוד השר לזרז את החתימה על מסקנות הוועדה, על מנת שנוכל לעבד את הקרקע באופן מיטבי ונבטיח אופק כלכלי לחקלאי האזור."

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, מודה לשר האוצר על ביקורו בעוטף עזה, כדי לעמוד מקרוב על היקף הנזקים לחקלאות בשל ההצתות שגורמים המפגינים העזתים. "שר האוצר אישר כבר בשבוע שעבר מתן פיצויים לחקלאים הנפגעים מהצתת השדות ונכון עשה. זה טרור לכל דבר. אנחנו מצפים כי גם צהל יפעל לסיכול ההצתות כפי שפועלים נגד טרור – בנחישות ובתקיפות" אמר עידאן.

צילום: רפי בביאן
Back to top button