חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

הפלסטינים: "הושלמו ההכנות, מחר נשגר 300 עפיפוני תבערה לעבר ישראל"

מחר (שישי) תתקיים ההפגנה השישית בסדרת הפגנות השיבה המתקיימות מידי יום שישי לאורך גבול רצועת עזה. בהפגנה האחרונה היינו עדים לשימוש מוגבר בעפיפוני תבערה ובעזה מבהירים כי הושלמו ההכנות למחר ונבנו 300 עפיפונים שישלחו מחר במהלך ההפגנות.

יש לציין כי עפיפוני התבערה גרמו עד כה לנזקים גדולים מאוד הנאמדים במאות אלפי שקלים כשאת עיקר הנזק סופגים החקלאים.

היום, משעות הצהריים פעלו למעלה מ-10 צוותי כיבוי, בסיוע צה"ל וצוותים של קק"ל בשני מוקדי שריפה שפרצה באזור יער בארי שבמועצה האזורית אשכול. השריפה כילתה מאות דונמים של שדות חיטה ושעורה שעלו באש והיא נחשבת לשריפה הגדולה ביותר שנגרמה כתוצאה מטרור העפיפונים שהחל לפני מספר שבועות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל הזהירו היום את תושבי עזה שלא ללכת בדרך החמאס והטילו את האחריות לכל הנעשה משטח הרצועה על ארגון הטרור. "תופעת עפיפוני התבערה לא נסתרת מעינינו ואנו רואים אותה בחומרה רבה. עפיפון חבלה הוא לא משחק ילדים ואנו לא רואים אותו כך. מבחינת צה"ל, חמאס אחראי לכל מה שמתרחש בעזה. חמאס משתמש בכם ואתם נכנסים למעגל הטרור, אנו ממליצים לכם להפסיק לעבוד בשביל חמאס", כתב דובר צה"ל בעמוד הטוויטר שלו בערבית.

במקביל בוחן צה"ל את תגובתו לטרור העפיפונים ונבדקים מספר כיוונים לטיפול באיום החדש בין היתר בסיוע של צלפים ושימוש ברחפנים וכטב"מים שיתריעו מראש על עפיפונים שמכוונים לנחות בשטח ישראל. בין היתר צה"ל בודק גם אפשרות של תגובה בעומק הרצועה אם השימוש בעפיפוני התבערה לא ייפסק וירי מכוון לעבר חוליות שאחראיות להעפת העפיפונים הבוערים.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לנושא טרור העפיפונים ואמר כי "נושא העפיפונים מעסיק אותנו רבות בימים האחרונים ומחייב מענה. יש נזק לשדות החיטה והשעורה שלפני קציר ולחורש טבעי. אנשי הביטחון והחקלאים ביישובים עובדים שעות נוספות כדי לכבות את השריפות ולמנוע מהן להתפשט ולעשות נזקים גדולים יותר. אנו מצפים מהמדינה לפצות על הנזקים. זה לא ישבור אותנו ואנו נמשיך לעבוד את האדמות שלנו עד המטר האחרון. שדותינו הם הפרנסה והלב הפועם של מועצה אזורית אשכול".

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח