העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

מי חיסל את ה"מדען" איש חמאס במלזיה? בג'יהאד מאשימים את המוסד

שני חמושים רכובים על אופנוע פתחו הבוקר (שבת) באש לעבר ד"ר פאדי אל-בטש כשהיה בדרכו לתפילת השחר ליד המסגד הסמוך לביתו במחוז גומבק, צפונית לקואלה לומפור, בירת מלזיה.

ד"ר פאדי אל-בטש, בן 35 תושב העיירה ג'בליה שבצפון רצועת עזה היה איש חמאס שפעל לטובת הארגון. מהנדס חשמל מקצועי מאוד שסיים את לימודיו באוניברסיטה בהצטיינות וזכה בפרס במלזיה על עבודות מחקר שעשה. טרם נסיעתו למלזיה עבד בעזה ברשות האנרגיה. בחמאס כינו אותו "המדען" וזקפו לזכותו הישגים חשובים. בהודעה רשמית של חמאס נכתב, "תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס" מתאבלת על בניה. ד"ר פאדי מוחמד אל-בטש אשר נרצח עם שחר ביום שבת 21 באפריל 2018, בקואלה לומפור, מלזיה, בדרכו לתפילה במסגד. השהיד היה מצטיין ביצירתיות המדעית שלו, יש לו תרומות רבות וחשובות, היה דוגמא ופעל למען הפלסטינים".

ח'אלד אל-בטש, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, האשים את המוסד הישראלי כי הוא עומד מאחורי ההתנקשות. "אנחנו, כמשפחה מאשימים את המוסד בכך שהוא עומד מאחורי ההתנקשות בחייו של ד"ר פאדי מוחמד אל-בטש, חוקר במדעי האנרגיה", אמר אל-בטש בהודעה לעיתונות. הוא קרא לרשויות במלזיה לנהל חקירה דחופה כדי לחשוף את מבצעי הרצח לפני שהם ימלטו מהמדינה. הוא הוסיף כי ביום ראשון היה אמור ד"ר פאדי אל-בטש לצאת ממלזיה לטורקיה לכנס מדעי בינלאומי בנושא האנרגיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי מפקד המשטרה המלזי במחוז גומבק, "שני אנשים רכובים על אופנוע ירו לעברו יותר מ-14 כדורים בשעה 06:00 בבוקר (שעון מקומי) ואחד הכדורים פגע בראשו והוא מת במקום". המשטרה הגיעה מיד לזירת האירוע והחלה בחקירת הנסיבות.

על פי סוכנות הידיעות ספא, אל-בטש שימש כמרצה באוניברסיטה פרטית, היה אימם במסגד עבאס והיה פעיל במספר עמותות צדקה מוסלמיות במלזיה בהן, "MyCare", אגודת אל-אקצא וא-סיריה.

ד"ר פאדי אל-בטש היה נשוי ויש לו שתי בנות ובן.

זירת ההתנקשות במלזיה

זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
זירת ההתנקשות במלזיה
ד"ר פאדי אל-בטש שנרצח הבוקר במלזיה

ד"ר פאדי אל-בטש שנרצח הבוקר במלזיה
Back to top button