חדשות חוץמבזקיםסוריה

החלה ישיבת הארגון לאיסור הפצת נשק כימי בנוגע לתקיפה הכימית בדומא

בשעה זו (שני) החלה בהאג ישיבת חירום של הארגון לאיסור הפצת נשק כימי (OPCW) בנוגע לתקיפה הכימית שאירעה בדומא שבסוריה בשבוע שעבר. מדינות המערב מאשימות את משטר אסד בשימוש בלתי חוקי בנשק כימי כלפי בני עמו ובתגובה תקפו ארה"ב, בריטניה וצרפת ביום שבת לפנות בוקר מאות יעדים הקשורים לנשק הכימי של המשטר בסוריה.

על אף התגובה החריפה של ארצות הברית עדיין קיים אי ודאות סביב האסטרטגיה של וושינגטון בנוגע לסוריה, אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא נחוש להוציא את כוחותיו בהקדם האפשרי, אך שעות לאחר מכן דווח כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון הצליח לשכנע את הנשיא האמריקני להשאיר את כוחותיו בסוריה. גם דוברת ארה"ב באו"ם ניקי היילי ציינה כי בשלב זה הכוחות האמריקנים יישארו בסוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שעות ספורות לאחר התקיפה המשולשת בסוריה, הודיע הארגון לאיסור הפצת נשק כימי על הגעת צוותי חקירה למקום בו התבצעה התקיפה הכימית בדומא ב-7 באפריל. צוות מקצועי של הארגון החל בחקירה ובאיסוף ממצאים המעידים על השימוש בחומרים האסורים. בתקיפה בדומא נהרגו עשרות בני אדם ובהם נשים וילדים ומאות נפגעו. מדינות המערב האשימו את המשטר הסורי שהוא השתמש בגז סארין ובכלור בתקיפה בדומא. בדמשק ובעלת בריתה רוסיה מכחישות כי היה שימוש בנשק כימי.

Back to top button