חדשות הארץמבזקים

ראש השב"כ: "מצדיעים לניצולי התופת שהקימו מדינה לתפארת"

משלחת אנשי ונשות שירות הביטחון הכללי שהגיעה למצעד החיים יחד עם ראש השב"כ נדב ארגמן, הם כולם דור שני ושלישי של ניצולי שואה. רבים מבני משפחותיהם המורחבות מצאו את מותם באוושויץ, חלקם אף היו ממנהיגי מרד גטו ורשה. האנשים הללו, שלא נוכל לזהותם בתוך 12 אלף הצועדים, שעסוקים יום יום במלאכת סיכול הטרור, הגיעו לכאן היום כדי לקחת חלק במפעל החשוב הזה יחד עם נשיא המדינה וראשי מערכת הביטחון.

בין הצועדים, ר', נכדו של יהושוע אשר היה פרטיזן בארגון אצ"י, אחד ממובילי מרד גטו ורשה (בהיותו נער). ר' הוא דור שלישי של אנשי ביטחון, משמש כיום בתפקיד מודיעיני סיכולי בשב"כ סיפר כי סיפורי הגבורה על סבו היוו השראה עבורו לקריירה הביטחונית אותה ממלא כיום.

עוד משתתפת במשלחת אנשי השב"כ , ע' – ראש ענף מודיעיני אשר אמה היא ניצולת שואה מצ'רנוביץ שברומניה אשר נשלחה לגטו ברשד בטרנסניסטריה. המלחמה הפרידה בין בני המשפחה לאביהם. לאחר שעלו לישראל והיו בטוחים כי אב המשפחה הוצא להורג, גילו באמצעות מדור חיפוש קרובים כי האב נותר בחיים, המשפחה התאחדה בארץ.

עוד צועד במשלחת השב"כ, ג', אשר סבתו שושנה, היום בת 93, היא ניצולת מחנה אוושויץ וצעדות המוות. אביה ואחיה הקטן נרצחו באושוויץ. עלו ב48 לארץ ישראל. אחיו של ג' הוא תא"ל בצה"ל אשר צועד גם הוא היום במשלחת הנשיא במצעד החיים 2018. שני נכדיה של שושנה, משירות הביטחון הכללי ומצה"ל צועדים היום יחד על אדמת מחנה ההשמדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן יחד עם שישי דרעי, בנו של שמעון דרעי ז״ל, חלל שירות הביטחון הכללי שנפל בעת מילוי תפקידו בשנת 1967. קרדיט: תקשורת שב״כ
Back to top button